Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Névtábla:

"Őrjítő ez a lakótelep, ahol lakom veled." /Bizottság: Már megint ez a depresszió/ - egy blog, amelyben panellakók, csótányok és más házi kedvencek, lakások, radiátorok és fúrógépek a főszereplők.
panelblog@gmail.com

10 kérdés, amit ne tegyél fel panellakóknak

Nem panelban laksz, de egy barátod, aki viszont ilyen helyen él, meghívott magához? Elmondjuk, mit ne kérdezz meg tőle, ha jót akarsz!

 

1. "Mennyi a rezsi?" - Túl magas ahhoz, hogy a tulajnak vagy bérlőnek kedve legyen róla beszélni. Ha mégis felteszed ezt a kérdést, háromféle válaszra számíthatsz: a) kézlegyintés, b) a szolgáltatók, közös képviselő, kormány, jóisten egész estébe nyúló szidalmazása, c) valami otromba hazugság, ami a "képzeld, szerencsém van" fordulattal kezdődik.

 

2. "Mi az a folt a falon?" - Beázik a lakás. Vagy mert a legfelső emeleten van, vagy azért mert a fölső szomszéd mindig elfelejti a kádba tenni a mosógép vízleeresztő-csövét, esetleg valami csőrepedés is lehet a falban, de a közös képviselő szarik rá. A lakó már megszokta, észre se veszi, a vendégnek sem illik.

 

3. "Csótányok nincsenek?" - Nincsenek. Tapasztalataim szerint egy ideje már semmilyen panelban nincs csótány. Nálunk viszont újabban jönnek a mezőről az egerek ősszel, ha vendégünk van, drukkolunk, hogy egy se bújjon elő sehonnan.

 

4. "Mik ezek a furcsa zajok a vécén?" - Nem akarod te azt tudni.

 

5. "Nincs meleged?" - Még mindig sok az olyan lakás, ahol nem lehet állítani a fűtést, de nyomja a szolgáltató ezerrel a hőt. Mivel a tulaj/bérlő semmit sem tud csinálni, ne akadékoskodj, vedd le a pulóvert, és élvezd a trópusi klímát.

 

6. "Nem fázol?" - A 8-as pontnak megfelelően, ebben a lakásban nem nyomja ezerrel a távhőszolgáltató. Esetleg már szabályozható a fűtés, és akkor a pénztárcához van szabva a meleg. Ne akadékoskodj, vegyél fel egy plóvert, vagy ha randira jöttél, mielőbb kezdj "testmozgásba".

 

7. "A szomszédokkal jól kijössz?" - Az átlag panellakó semmit sem tud a szomszédairól. Kisebb, 3-4 emeletes házakban még csak-csak, de a tízemeletes munkaerősilókban már nem igazán. Ennek ellenére lehetnek kivételek. Édesanyám például kifejezetten jóban van a mellete lakó idős nénivel, sokat beszélgetnek, ha valamelyikük süt valamit, visz kóstolót, satöbbi. De most nem a szomszédhoz jöttél, ráadásul a kérdés akár indulatokat is felszínre hozhat - mert például fúr a barom -, szóval a nyugalom megőrzése érdekében jobb talán mellőzni az érdeklődést.

 

8. "Itt akarsz gyerekeket nevelni?" - Nincs panellakó, aki ne venné sértésnek ezt a kérdést, még ha semmi bántó szándékod sem volt vele. Legjobb esetben is visszakérdezésben lehet részed: "mé', valami bajod van?" Másik lehetőség a szülők emlegetése, ebben a formában: "engem is felneveltek anyámék ötven négyzetméteren, mégis itt vagyok!" Nehéz ezek után ismét jókedvűen társalogni.

 

9. "Tervezel költözést?" - Nem aktuális kérdés. A legtöbb panellakó hajlamos hinni abban az összeesküvés-elméletben, hogy az ingatlanosok és bankok megállapodtak: a válságra hivatkozva elérik, a lakásárak felére csökkentését. Így, ha elköltözne valaki, vehet fel újabb hitelt.

 

10. "Hogy tudsz itt élni?" - A jelek szerint tudod, hogy mikor megy a legközelebbi busz hazafelé.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panel.blog.hu/api/trackback/id/tr651565993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miigeii 2009.12.01. 15:37:53

Nálunk van egy házközponti 'szellőztetés'.
Én csak úgy hívom, TURBINA.
Bekapcsol minden reggel 6:03-kor, felbőgnek mindenféle szellőzőnyílások, este 8:03-kor kikapcsol, olyankor már egy mozdulattal be tudom csukni a bejárati ajtót. Amíg megy a 'szellőző', addig akkor a huzat, hogy kétkezes mutatvány becsukni az ajtót.. Nem mellesleg okádja be a laskásba a mocskot, hiába takarítok mint egy megszállott.. Ez még a kisebbik baj, de az az erőmű, amikor bekapcsol, egyet jelent az ébresztővel.. Úgy értem, sajnos hétvégén is.

Csótány nincs. :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.12.01. 15:38:39

Jut eszembe!

Van még egy nagyon "nagy találmány" a tízemeletesekben: a szemétledobó...

Persze jó, hogy nem kell szar időben lekutyagolni az utcára, na de ahogy sokan használják... Anyám borogass...

Erdőtársulás 2009.12.01. 15:39:31

Ezek nem csak panelre igaz dolgok, hanem a csúszózsalus lakóparkok, sorházak bármelyikére is. Csak családi házra nem ugye, de hát azzal meg az a helyzet, hogy 20-30 km-t kell utazni a munkahelyig, ami még önmagában nem is lenne gáz, de ha apuanyu beteg, kocsik lerobbannak, akkor ki hozza-viszi a gyerekeket az iskolából. Nem jó ez sehogy.

mobo 2009.12.01. 15:45:21

Ha yuppie az ember és csak aludni jár haza vagy nőket felvinni, akkor minek is kellene neki családi viskó, amivel folyton van egy csomó gond.
Gyerekként panelban felnőni viszont nem habostorta...
Szóval itt sincs tutti recept.
Kinek/mikor mi a jó/célszerű.

Bit Rot 2009.12.01. 15:46:37

@Môžeš mi pomôct'?:
"Akik szintén prolik, de mivel havi ötszázból gazdálkodnak, hajlamosak magukat "polgárnak" ill. "középosztálynak" csúfolni."

Mekkora paraszt vagy te, öregem!

Lehet, hogy neked havi 500 semmi, de magyarországon elég jó pénz egy családnak.

heldente 2009.12.01. 15:52:05

@Erdőtársulás: Ha 20-30 km-re van a melóhelyed a lakóteleptől, akkor onnan is 20-30 km-t kell utazni:)) Szted családi házak csak a város határán kivül vannak?:)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.01. 15:54:58

fentebb írták, hogy 100ezerrel több egy panel éves fűtése, mint egy téglalakásé..

én az 50nm-es déli fekvésű társasházi lakásom fűtésére kb. 10ezer Ft-ot költök, lényegében 10 hónapon keresztül NULLA a fűtésszámlám, és csak amikor tartósan nulla fok alá megy kint a hőmérséklet, akkor kell egy kicsit bekapcsolni a fűtést.. egész évben stabil 23-24 fok van a lakásban. Amióta itt lakom, kb. egy milliót spóroltam meg ezzel. ajánlom mindenki szíves figyelmébe, hogy amikor lakást vesz, jól válasszon. Nekem bejött :)

HunVanHungary? 2009.12.01. 16:05:40

nem értem mi ez a nagy előítélet a panellakókkal szemben...nem mintha az ország jelentős százaléka nem panelban lakna.
pesrze nem túl kényelmes de belegondolt már abba valaki mennyivel nagyobb területre lenne szüksége a városoknak ha nem lennének panelek..

zotyo13 2009.12.01. 16:10:06

Jelenleg egy csúsztatott zsalus betonban lakunk a családdal a II.kerületben (Zöldmál) elötte egy régi bérházban.
Az elöző lakásban az öreg nyugdíjjasok telefonjait kellet végighallgatni esténként meg a 22-órás híreket a Kosuthon (MR1). Mikor a földszintre beköltöztetett az önkormányzat egy 4 gyerekes proli családot és egész nap jött fel a zsírszag a lichthófon keresztül meg nem tudtunk szellőztetni mert a prosztó apuka 5 percenkénzt járt ki az udvarra (belső)cigizni meguntuk és felköltöztünk ide.
Most az alttunk lakó 3 nő napi 6 fürdését hallgatjuk.
De van egy családi házunk Balatonon is. Valaki mindíg vasárnap reggel áll neki füvet vágni flexelni vagy láncfűrésszel/körfűrésszel fát vágni.
Napközben mindkét szomszéd kellemes zenével szórakoztat csak sajnos más-más adóról. Kerti partit sem kell tartanom, mert átadják a sült kolbászt vagy a flekkent, ha kérünk.
Ja, ahol felnőttem '69-ben épült 9 lakásos rársasház. A szomszédok teljes életét figyelemmel követtem a 9cm es válaszfaltéglán keresztül. Gondolom ők is az én cseperedésemet és zenei izlésem alakukálát ABBA-tol ZZTop-ig.
Aki ma magyarországon nem tudja a szomszédait tolerálni annak minimum nagybirtokot kell vennie kastéllyal. De a légifolyosón közlekedő repülőgépek keltette zajt akkor sem fogja tudni kiszűrni.

acelgirl 2009.12.01. 16:13:35

18 évig laktam kertesházban, és már hetedik éve nyomom panelban.... van összehasonlítási alapom. tavaly kiszámoltuk, hogy többe került az 50 nm-es kuckóm fűtése (távhő) mint a 200 nm-es családiházé (cserépkályhával fűtenek ősök). Szerintem ez gáz... Utálom hogy összefossák az erkélyem a galambok, utálom hogy mindig vadászni kell a parkolóhelyre (84 lakásra jut max 20 hely), a csótányok félévente előbukkannak hiába irtják őket. Mindig valaki fúr, és nem jön rá hogy a panelt nem igazán lehet normál fúróval.... A fűtés k***va drága, mintha szaunában élnék, tehát ajtó télen nyitva, haverom ugyanannyit fizet a szomszéd panelba, csak nála még hideg is van, tehát én még jól jártam. Nyáron megdöglök napközbe olyan meleg van, klímára nem futi, mert így is 10 rugó az áramszámla... szóval nem egyszerű, de legalább van hol laknom :)

Lizzieeee 2009.12.01. 16:14:34

Idén januárban költöztem be vidékről Budapestre.

15 emeletes panelház, szintenként 11 lakás...és nagyon csalódott vagyok.... :)

Annyi, de annyi rosszat hallottam a panelokról...de semmi okom panaszkodni!

Nagyon csendes a ház és a környék is, de tényleg...HIHETETLEN, mennyire az!
Távhő díja teljesen OK, kevesebb, mint amennyit mondtak...és mindig meleg van, amikor kell! Nyárra ott a klíma.
Szemétledobó van, olyan nincs, hogy elfelejtettem kihúzni a kukát...
Ha vihar van, csak az erkélyről pislogok, esetleg fotózom a villámokat...és nézem a Híradóban, hogy a családi házakat hogy megrongálja.
Nagyon közel a buszmegálló és a bolt. :) (ez mondjuk nem a panel érdeme...)
Bogarak vannak...de csak döglöttek, az évi négyszeri írtás után.

Persze ez csak az én véleméynem, életem...van akinek a tégla,van akinek a családi kéró jön be,nekem a panel tökéletes...

mobo 2009.12.01. 16:16:07

@zotyo13: "Aki ma magyarországon nem tudja a szomszédait tolerálni annak minimum nagybirtokot kell vennie kastéllyal."
Korrekt.

Erdőtársulás 2009.12.01. 16:18:06

@heldente: Igen. Sajnos a növekedésorientált kapitalista gazdaság (és nyugdíjrendszer) csak úgy maradhat pályán, ha folyamatosan bővíti a munkerő-forrást is. Erre fizikailag csak egyre kevesebb hely áll rendelkezésre, szükségessé válik majd tehát a rendelkezésre álló helyet "optimálisan" feltölteni. Családiház lebont, blokk felépít. Mint mondjuk Kínában, Japánban... Függetlenül attól, hogy milyen rendszer zászója alatt.
Mindenki csak a saját kis életére hajlandó gondolni, ezért tiltakozik, hogy a kilátással rendelkező családi házát körülbástyázzák társasházzal. De hogy az ő unokái hol lakjanak... Már most áll a balhé a külső kerületekben. Ahol én lakok, ott is.

figyelem (törölt) 2009.12.01. 16:20:00

Nagyon jó a poszt és a kommentek is:)))Az 5. pont megoldása tényleg problémás lehet, mert mi van, ha már nincs mit levenni?Félmeztelenül mégsem ülhetek ott:))A múltkor úgy folyt rólam a víz, hogy szinte elmenekültem, a kocsiban a légkondit a maximumra nyomtam, de még így is törölgettem magam egy ideig:))A többi autós meg nyilván hülyének nézett, hogy miért csorog rólam a viz, amikor kint 3-4 fok van:))Vicc nélkül, '96-ig én is panelban éltem, szóval tudom, hogy aki ott él, az nyilván nem azért teszi, mert ez a hobbija és attól még nem proli.

nyugdíjas felhasználó 2009.12.01. 16:20:07

A csótányt télleg felváltotta az egér. Nálunk még csak 2 járt, de kintről az erkélyről ...a 6.-on! A macska végülis csipázza.
Párkánylehányóst sajnos már én is játszottam. Kicsit szégyelltem magam. :)

andika255 2009.12.01. 16:25:26

Hála istennek itt Gyömrőn kuss és csend van metr családi házba vagyunk,de nekem sok ismerősöm panelban lakik és menekülne onnan,igy összegezve amiket hallottam szerencsétlenektől:
alattunk akók folyamatos discozenélése,felettünk lakók mászkálása kopogós papucsban,játszótéren mindennapi 15 visitó egész napos kölke halgatása,mint akik megvannak őrülve,csukott ablakmnál is nem lehet megmaradni,jobbra kosárlabdapálya meg focipálya,ott nagyobbak kiabálása labdadobogása egész nap szobába bejöve pattogva,autóút:mentők tűzoltók motorok autók hangos zaja egész éjjel nappal,folyosón kutyák csaholása,budiban mindenonnan kopogások szösszenéssek,beszélgetések hallása,fúrás hétvégén hétköznap bármikor stb.nyugalom csend sosincs,ezért a bunkóbb lakók miatt sokan költöznének kertesházba,de miből...?

fraki 2009.12.01. 16:25:34

A posztban feltett kérdések a panellakót egy neurotikus sértődékeny patkánynak festik le, a panellakó látogatóját meg egy kötekedő cinikus köcsögnek.

Szép az élet.

Erdőtársulás 2009.12.01. 16:25:44

@heldente: Egyébként az sem mindegy, hogy az agglomerációból 20 km, vagy a fővároson belül 20 km. Merthogy az agglomerációból reggel végtelen sorban állnak a befelé nyomulók, este pedig ugyan ez vissza. A vonathoz, buszhoz, netán hévhez pedig ugyancsak el kellene valahogy jutni, ami gyakran 4-5 km is lehet.
Ehhez képest én ha dél-budáról elindulok, reggel a belvároson egészen gyorsan átjutok kocsival és tömegközlekedéssel is. Egyszerűen mert belül vagyok a gócpontokon, mint amilyen a 6-os, 10-es, 11-es és az autópályák vagy M0-s. Ott van pl a Hungária felüljáró, három sávban dugítják be az M3-as felé hazatartók. Ha azt a cirka 800 métert átvészelem mellettük, akkor onnantól már egészen laza.

heldente 2009.12.01. 16:29:54

@Erdőtársulás: azért a nem peremkerületekben is bőven van családi ház, hasonlitsd össze a havannáról, kereszturról, káp-ról mennyi bemenni a belvárosba autóval( amennyiben ott a melóhely , ha meg a külvárosban, akkor tökmindegy honnan utazol, ugyis messze van ). a bkv meg nem csak a lakótelepeken áll meg...

andika255 2009.12.01. 16:31:41

Hála istennek itt Gyömrőn kuss és csend van mert családi házba vagyunk,de nekem sok ismerősöm panelban lakik és menekülne onnan,igy összegezve amiket hallottam szerencsétlenektől:
alattunk akók folyamatos discozenélése,felettünk lakók mászkálása kopogós papucsban,játszótéren mindennapi 15 visitó egész napos kölke halgatása,mint akik megvannak őrülve,csukott ablakmnál is nem lehet megmaradni,jobbra kosárlabdapálya meg focipálya,ott nagyobbak kiabálása labdadobogása egész nap szobába bejöve pattogva,autóút:mentők tűzoltók motorok autók hangos zaja egész éjjel nappal,folyosón kutyák csaholása,budiban mindenonnan kopogások szösszenéssek,beszélgetések hallása,fúrás hétvégén hétköznap bármikor stb.nyugalom csend sosincs,ezért a bunkóbb lakók miatt sokan költöznének kertesházba,de miből...?

gubucze 2009.12.01. 16:33:19

Én csak azt nem értem, hogy miért csak Budapestről van szó ebben a blogban is, mikor máshol is vannak családi házak és panelok is :)

Erdőtársulás 2009.12.01. 16:35:23

@heldente: Még van, mondom: még, ez a hangsúlyos szó. 50 év múlva sokkal kevesebb lesz. 100 év múlva már csak mutatóba.

redriot77 2009.12.01. 16:41:31

@Seduxen: hát igen, a szemétledobó. Mikor a sudribunkó parasztja ráteszi a ledobóra a pizzásdobozt és a két literes kóláspalackot. "Majd kidobja helyettem valaki rendesen", gondolja, és otthagyja a szarát.

Idegesítő kasztok még:
-liftben cigiző köcsögök

-trehányul parkolók, akik elfoglalnak másfél, kétautónyi helyet. Nem azért mert bénák, hanem mert szarnak rá, hogy más elől foglalják a helyet.

-dudálók. Minden lépcsőház előtt kaputelefon. Mobiltelefonja kb. tíz éve van minden magyar embernek. De nem, parasztunk mégis a dudát nyomogatja a panel előtt, hogy "megjöttem". Arra, hogy ezt a célszemélyen kívül kb. 2000-en hallják, parasztunk magasról szarik.

-tévét a fűtéscső mellé helyezők...

gergo1000 2009.12.01. 16:43:22

Keverednek a fogalmak. Például 50 nm lakni nem panelfüggő.
Amúgy a rezsi drágásága tetszik legjobban. Ha összehasonlítasz egy központifűtéses és egy gázos lakás árát, akkor az évi kb 150.000 ft-os különbségnek legalább a 20-osa az árkülönbség. Azaz 20 év alatt éri meg nem panelba, hanem gázos lakásba menni, csak a rezsiösszehasonlítás tekintetében.

andika255 2009.12.01. 16:44:15

Hála istennek itt Gyömrőn kuss és csend van mert családi házba vagyunk,de nekem sok ismerősöm panelban lakik és menekülne onnan,igy összegezve amiket hallottam szerencsétlenektől:
alattunk akók folyamatos discozenélése,felettünk lakók mászkálása kopogós papucsban,játszótéren mindennapi 15 visitó egész napos kölke halgatása,mint akik megvannak őrülve,csukott ablakmnál is nem lehet megmaradni,jobbra kosárlabdapálya meg focipálya,ott nagyobbak kiabálása labdadobogása egész nap szobába bejöve pattogva,autóút:mentők tűzoltók motorok autók hangos zaja egész éjjel nappal,folyosón kutyák csaholása,budiban mindenonnan kopogások szösszenéssek,beszélgetések hallása,fúrás hétvégén hétköznap bármikor stb.nyugalom csend sosincs,ezért a bunkóbb lakók miatt sokan költöznének kertesházba,de miből...?

andika255 2009.12.01. 16:47:59

Itt csend van és nyugalom.A szomszédok és a két mellettünk ház lakó is nagyon rendesek.A házban igy nyugalom van és tudsz aludni,pihenni,meghidt beszélgetéseket csinálni és nyugodtan enni.És voltam a bátyámnál bösször is aki szintén panelban laki,na amig ott voltam annyi zajt még életemben nem hallottam fentről kintről mindenhonnan,csak néztem!

andika255 2009.12.01. 16:49:50

Ja és lehet a kertben szalonnát sütni,rokonokat hivni+nincs a bezártság érzet stb.

andika255 2009.12.01. 16:53:54

Itt csend van és nyugalom.A szomszédok és a két mellettünk ház lakó is nagyon rendesek.A házban igy nyugalom van és tudsz aludni,pihenni,meghidt beszélgetéseket csinálni és nyugodtan enni.És voltam a bátyámnál bösször is aki szintén panelban laki,na amig ott voltam annyi zajt még életemben nem hallottam fentről kintről mindenhonnan,csak néztem! Ja és lehet a kertben szalonnát sütni,rokonokat hivni+nincs a bezártság érzet stb.
Hála istennek itt Gyömrőn kuss és csend van mert családi házba vagyunk,de nekem sok ismerősöm panelban lakik és menekülne onnan,igy összegezve amiket hallottam szerencsétlenektől:
alattunk akók folyamatos discozenélése,felettünk lakók mászkálása kopogós papucsban,játszótéren mindennapi 15 visitó egész napos kölke halgatása,mint akik megvannak őrülve,csukott ablakmnál is nem lehet megmaradni,jobbra kosárlabdapálya meg focipálya,ott nagyobbak kiabálása labdadobogása egész nap szobába bejöve pattogva,autóút:mentők tűzoltók motorok autók hangos zaja egész éjjel nappal,folyosón kutyák csaholása,budiban mindenonnan kopogások szösszenéssek,beszélgetések hallása,fúrás hétvégén hétköznap bármikor stb.nyugalom csend sosincs,ezért a bunkóbb lakók miatt sokan költöznének kertesházba,de miből...?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.01. 16:57:06

"Azt az 5-10 milliót, amennyivel drágábban kapod meg az ugyanekkora téglalakást, hány év alatt spórolod meg?"
Nem azt spórolod meg, hanem azt, hogy ha pld kimegy a gyereked az udvarra, akkor tudod, hogy biztonságban van, és nem üti el egy streetracer.
Azt spórolod meg, hogy szervezhetsz kerti partit.
Azt spórolod meg, hogy lehet háziállatod, kiskerted.
Azt spórolod meg, hogy a ház előtt hagyhatod a biciklid (az udvarban)
Azt spórolod meg, hogy csak rajtad múlik a ház szigetelése, és az, hogy folyik-e valami a plafonból, vagy nem,
Azt spórolod meg, ha este tolsz hangot a házimozira, nem kezdik el rúgni az ajtódat.
Azt spórolod meg, hogy ha fáradt vagy, akkor a falszomszéd épp nem tol hangot a házimozira.
Azt spórolod meg, hogy ha akarsz, ásol egy medencét a kertbe.
Azt spórolod meg, hogy nem kell felcipelni a motorod a 8.-ra

Megmég nem írom most tovább, jó?

acelgirl 2009.12.01. 16:58:09

küld már el ötödjére is mi újság Gyömrőn

raklap 2009.12.01. 17:00:25

és az új építésű lakóparkok azok mik? a feeling mindenhol ugyanaz

családi ház a király egy erdő meg egy tó mellett...

andika255 2009.12.01. 17:00:47

@newtehen: Hogy lennének,a főút ami a vasutállomás mellett van az innen vagy 3 km!Nem hallottam még soha mentőt itt!

Záporka 2009.12.01. 17:12:13

@Pipas: Nézelődj Dunakeszin, ott több eladó hétvégi ház is van, tóval a kert végében, 5 - 15 millió forintért :-)

efzsé 2009.12.01. 17:12:25

@Rush2112: ötös fölé!!!! :)))))

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.01. 17:17:25

Egyetlen egy baj van a panellel.
Hiaba normalis az ott lakok 80-90 szazaleka ha a maradok 10 egyszeruen a pusztabol szabadult fel.

Gondolok itt a kovetkezokre:
- ajto csapkodas.
- fapapucsban maszkalas a lakasban.
- nagymosas ejszaka.
- a hangeron csak a 100%-ot ismerik.
- stb, stb, stb.

Ha meg szol nekik az ember akkor fel vannak haborodva.

ursus artos 2009.12.01. 17:21:19

Ilyenek a pesti prolik.

efzsé 2009.12.01. 17:25:18

@s_timcsi: baaarmoook?

Te mennyit keresel, ha nem vagyok indiszkrét, de akkor is ha az vagyok? Mennyit?

Erdőtársulás 2009.12.01. 17:36:26

@newtehen: Elég baj az. Kakiban is leszünk hamarosan, elég beleolvasni egy társadalmi riportba, azok mindegyikében benne van a korfa, még 10-12 év és 5 eltartott jut 1 aktívra, amiből három nyugdíjas lesz.
Hacsak nem változik meg a népességi politika, jön egy keresztény kurzus vagy jönnek bevándorlók százezrével (mint a fejlettnek tartott nyugaton). De akkor meg a hely kell majd... az "olcsó" hely.

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 17:41:50

@andika255: totál igazad van!Én is panelban lakok 4 emeletesben,de némelyik mintha a putriból jött volna a pusztából annyira elviselhetetlenek,van itt is minden nyugi,zaj zaj hátán mindenhonnan,a falak papirvékonyak,sajnos a válság miatt családi házból kellett ideköltüznünk a XIII.kerbe,de visszasirom a régi házat,ott nem az alattunk/felettünk lakóra keltél,tudtál nyugodtan élni,max a szomszéd kutyája ugatott de ablak becsuk azt ennyi,itt meg kitépem már a hajam annyiféle zajongás van!

Gremlin (törölt) 2009.12.01. 17:56:28

Ez egy jó kis blog.
De ha akartok látni néhány igazi elmebeteget nyilatkozni a panellakókról:
rajottem.blog.hu/2009/09/10/panelhaz?fullcommentlist=1#c7037285

tarsashaz 2009.12.01. 18:12:03

Téglaházban is van élmény bőven, itt gyűjtöm őket:

tarsashaz-saga.blog.hu/

Sztem nem a panelről van szó igazából, hanem arról, hogy az emberek megőrültek, és a társadalom szétesett.

Panelban nőttem fel, és érzésem szerint - néhány műszaki hiányosságtól eltekintve (és ne feledkezzünk el, arról, hogy akkor más volt azt építési technológia), sokkal emberibb lehet egy panel lakótelep, mint egy modern lakópark.

Kedvenceim a panelek a Kondorosi út és az Ond vezér park környékén. Nézd meg tavasszal, vagy nyáron.

- tele van zölddel, aki tervezte, megálmodta az asztalon, hogy fog kinézni 30 év múlva fákkal, bokrokkal
- minimális / nincs gk. forgalom a lakótelepen
- szolgáltatások, infrastruktúra (abc, rendelő, kajálda, iskola, óvoda) betervezve, megépítve
- tömegközlekedés betervezve (volt olyan lakópark projekt a közelmúltban a XVIII. kerben a pusztában, ahonnan csak kocsival lehet kijutni, BKV nuku)

A hangszigeteléssel kisebb volt a probléma, mert ha valaki zajongott, elvitte a rendőr, és nem jött az Ombudsman. Lehet, hogy néha Demszkyt is megkergették a kékek, amikor a szamizdatjait vitte centrumos szatyorban a körúton, de ezt meg leszarom.

Ahol kulturált a lakóközösség és a környezet, ott a panelben is jó lakni. És az eredeti célt se feledjük. Tömegeknek lakást biztosítani városban, elfogadható körülménydek között, elfogadható áron. Erre volt való a panel. Ha szépen felújítják még el is ketyeg pár évtizedig.

blood 2009.12.01. 18:13:16

29 éves koromig éltem kertes családi házban.
4 éve lakom panelban 2 éve szigetelték ,ablakcsere, termosztátos fűtés,digitális hőmennyiségmérő.
2 éve nincs kinyitva(ha kell a kétkedőknek elküldöm a 0000 számot a hőmennyiségmérőről és a bizonylatról) a radiátor.23-24 C° minden helyiség.Múlt évben 84000Ft-ot kaptam vissza .Ebben az évben 45000Ft-ot.
Tudom jövőre már nem jár vissza ,de ha nem nyitom ki nem is nő a számlám.Igaz minden hónapban fizetek fűtésdíjat,de a havi fűtés,melegvíz,szennyvíz 10500Ft szokott lenni.Az 126000 Ft 1 évben.53m2-es lakás.
Most nézzük a magánházat.Igaz az 80m2.(a szüleimé)
Ablakok cserélve ,szigetelt a fal.22C°van a helyiségekben.Havonta 30000 a gázszámla és ez csak a gáz.Meleg víz szennyvíz nincs benne.Számoljunk csak 4 hónappal(több szokott lenni) az 120000 Ft.
Kérdem én miért drágább a panel???
A csótány és rágcsáló kérdés az a lakók felelőssége .Hála az égnek én egy normális lakóközösséget fogtam ki.Összedobtuk a pénzt kifestettük a lépcsőházat.Van a lakók között burkoló leburkolta az emeleteket és a lépcsőket.Tisztaság van mindenhol.Persze biztos van ellentét is,de ez egy új társasházban és magánházban is van.A hangról annyit 38-as blokktéglából vannak a falak a szüleimnél és azon is áthallatszanak a hangok.
Persze ,ha tehetném én is magánházba költöznék,de lehet csak szerencsém volt a panellal,mert ez 1 ideig megteszi .

v2peti 2009.12.01. 18:14:47

[i]Igen. Sajnos a növekedésorientált kapitalista gazdaság (és nyugdíjrendszer) csak úgy maradhat pályán, ha folyamatosan bővíti a munkerő-forrást is. Erre fizikailag csak egyre kevesebb hely áll rendelkezésre, szükségessé válik majd tehát a rendelkezésre álló helyet "optimálisan" feltölteni. Családiház lebont, blokk felépít. Mint mondjuk Kínában, Japánban... Függetlenül attól, hogy milyen rendszer zászója alatt.
Mindenki csak a saját kis életére hajlandó gondolni, ezért tiltakozik, hogy a kilátással rendelkező családi házát körülbástyázzák társasházzal. De hogy az ő unokái hol lakjanak... Már most áll a balhé a külső kerületekben. Ahol én lakok, ott is.[/i]
Magyarország lakossága folyamatosan csökken! A népsűrűség még jóval kisebb, mint Németországé! Van még bőven hely, nem kellene a másik orra alá építkezni!

2009.12.01. 18:20:36

Én 6ker bérházas gyerek vagyok. Mindig is birtam a panelos haverokat. Mindenre volt ismerős, zöldre stb... Amúgy meg csak egy dolog zavar a panelban , az alacsony belmagasság, viszont lenn a téren bármikor összehozol egy fasza focimeccset.

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 18:27:03

@blood: hát neked baromi mázlid volt!Én akárkit megkérdezek ismerősöket,mindenhol a bunkókról és taplókról hallok,a fűtés amúgy meg itt a 4 emeletesben nekünk 49 nm a lakásunk,35 ezer forint mert itt nincs semmi felújitva,a lakók totál nem összetartók,gány az egész lépcsőház stb.!

blood 2009.12.01. 18:40:17

igazmondóember
Ezért írtam,hogy lehet szerencsés vagyok.Egyébként "kocka" 10-es és nem szalag lehet ezért jobb kevesebb lakó nagyobb összetartás.Hála az égnek itt mindenki szereti a tisztaságot és rendet.Az én emeletemen a lakók egykorúak velem .Mindenkinek gyereke van és jó fejek.Jó kis közösség sajnálnám őket itt hagyni.

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 18:47:57

@blood: jaaaa hogy kocka 10-es oylat már láttam és belűlről is totál más mind a 4 és normál 10 emeletesek,az teljesen más,nem spórolták ki a szigetelőanyagokat és nincs ezerféle zaj mindenhonnan,vastagabbak a falak is,ezt egy gondnok mesélte nekem aki ilyenbe lakott és tudja hogy épült,az olyat mint a mienk meg a normál 10 emeleteseket nagyon rossz tervezésűnek mondta!

speki2 2009.12.01. 18:53:27

Ez nagy post volt!
Én laktam panelban vidéken és pesten is, nos azért vidéken ebben is normálisabbak az emberek, pesten igazán kijön az a jó, nemtörődöm, mindentleszarok panelproli mentalitás. De hát aki úgy érzi magát jól, hogy nem is ismeri a szomszédait...

blood 2009.12.01. 18:55:29

S@igazmondóember:
Sok különbség nincs köztük.Édesapám a DÉLÉP-nél volt technológus úgyhogy tudom mit hagytak ki és tettek bele.Sajnos az oroszok dirigáltak.:)))
A baj a szemlélettel van.Sokat jártam svájcban és laktam ott is panelban.Bármilyen hihetetlen nem az oroszok találták ki ezt a technológiát csak sajnos itt a "balkánon" sok mindenen spóroltak ,kihagytak,kiloptak. Voltam vendégségben újonnan épült lakóparban.Sőt dolgozom is a hírhedt Narancsliget(BP-en) lakóparkban.Hát nem cserélném el a panelom egyik lakásra sem.A mai lakóparkok hiába téglából vannak a közfalak 10cm-ek jobb esetben ytong rosszabb esetben gipszkartonból.

speki2 2009.12.01. 18:58:05

Remélem Gyömrőn is minden rendben, andika :D :D

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 18:59:40

@blood: azért van különbség hidd el,egy láposztásmegyeri utololsó épitésű panel és egy átlagpanel közt!Amúgy meg ha nem szőnyeg van hanem parketta a felettetek lakónál akkor maga a pokol minden kopogás é szaj hallatszik durván éjjel nappal!Tehát tökmind1 hogy 10 cmes falak vagy nem,itt a normál panelban se több hidd el,szerintem ez tök mellékes,a kérdés inkáb baz:mit hagytak ki és az is hogy a lakóparkok vagy újépitésűek is ennyire áthallatszóak minden oldalról??

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 19:04:23

akarom mondani káposztásmegyeri utolsó épitésű panelház és egy sokkal régebbi normál panelház között!

Levest befejezted? 2009.12.01. 19:06:51

Visítottam a röhögéstől olvasás közben. :-)
Amúgy nálunk csótány csak a földszinten, nyáron van. (lábas ház, úgyhogy senkit nem zavar) Van ellenben zöld majd barnuló poloska, állítólag mezei,ami mindenhol bemászik, még a szúnyoghálón is, és rohadtul büdös. Na, ezt nem tudták még kiirtani.

forrestg 2009.12.01. 19:08:28

srácok. nem olvastam végig minden hozzászólást. életem nagy részát családi házban éltem, utána éveket vidéki panelben, most pedig téglaházban. ami a legkeményebb: a tégla társasházban idén még nem kapcsoltuk fel a fűtést. és legalább 21 fok van, néha 22 pedig. nem tom miért ilyen jo meleg a lakás, de örülünk neki. panelben azér keményen kellett nyomatni a gázt (konvektoros volt, nem távhős), szüleim pedig sokat elfűtenek családi házban.

forrestg 2009.12.01. 19:10:27

ami a zajt illeti: az volt a panelben (főleg föntről) és a téglában is (itt is föntről)

blood 2009.12.01. 19:10:28

@igazmondóember: Hidd el semmivel nem jobb hangszigetelésű egy lakóparki lakás a panelnél.
A mostani építkezéseknél is van egy 20cm-es betonfödém rajta egy 5 cm-es szerkezeti beton(ez a paneloknál is megvan),erre is parkettát vagy laminált parkettát raknak rosszabb esetben egyben van a nappali a konyhával és felesben járólap van.Tehát az alatta lévő hallani fogja ha nagyon futkároznak felette.Szvsz most szegedi viszonylatban beszélek: 1 nnormális panelt kapok 7-10 milla között.Egy társasházban vagy lakóparkban 18-20 millánál kezdődnek.Hát nekem nem érné meg a dupla ár.

A magyarországi paneloknál a szigetelés és a panel csatlakozási pontok a gyenge láncszemek.Sajnos a betonvasakat nem megfelelően védték meg a csatlakozási pontoknál és gyakorlatilag elrozsdásodnak és elrohadnak ez ellen nem sok mindent lehet tenni sajnos.A vezetékek is elavultak( életveszélyesek) ezeket ki lehet cserélni csak a lakóközösségnek egyet kell értenie ezekben a dolgokban,mert nem kis beruházás.Persze itt jön elő a lakók összetartása vagy esetleges leszar mindent.

tucka 2009.12.01. 19:15:25

Hogy ekkora romantikát tudtok lőni a panelból, nagyon állat:)
Tetszik amit írtok, szinte mindegyik vissza köszön a múltból vagy a mából :)

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.12.01. 19:19:02

Hogyan lopják el a pénzünket a törvényhozók : szopatnak.blog.hu/2009/11/30/hogyan_lopjak_el_a_penzunket_a_torvenyhozok

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 19:25:09

@blood: 20cm-es+5 cmes födém?Hát az 25 cm,miről is beszélünk,a felettem lévő plafon max 8 cm és parketta rajta és megőrülünk éjjel nappal megy a kip kopp!

Meghogy ha nagyon futkároznak akkor hallani,most röhögjek vagy sirjak,itt állandóan két kis kölök ugrándozik meg rohangál a fejem felett és beleremeg a lakás állandóan,elviselhetetlen!

forrestg 2009.12.01. 19:37:21

sok igazság lehet abban, hogy tégla-társasházban akad bőven ujgazdag "jóember", és az is igaz lehet, hogy vidéki panelben (mondjuk három emeletesben) még ismerik egymást a lakok (igaz pesti panelben nem laktam) mindennel együtt inkább tégla-párti vagyok. a hőszigetelés és a nyilászárok közt nagyságrendi különbség van

forrestg 2009.12.01. 19:39:17

állatot egyelőre nem láttam (se poloskát se egeret), a vidéki panelből sem emlékszem poloskákra

blood 2009.12.01. 19:42:59

@igazmondóember: Rossz is lenne ,ha 8 cm lenne a plafon.Gondolj bele az 4 cm lenne panelenként.Statikailag nem bírná.Hidd el egy 20 cm hosszú fúróval nem fúrnál át a szomszéd parkettáján.
Amikor a szobába fúrtam a lámpát a mennyezetre 15cm-es tiplivel rögzítettem.Egyébként 2-3 cm légrés van a 2 elem között ahol szigetelésnek kellene lennie és sajnos ez szokott hiányozni vagy szétrohadni.
Hidd el a gyerekugrálás hallatszik egy padlásteres magánházban is vagy egy lakóparkban.Egyedül egy földszintes magánházban nem hallod,hacsak nem a padláson rohangálnak :))

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 19:46:39

@blood: Hát elhiszem neked hogy akkor vastagabb de totál lehet hallani amit beszélnek,meg a gyereksirást is,meg mindent amit csinálnak éjjel nappal,akkor ha ilyen vastag mégis miért hallani mindent mert parketta van nekik? Meg a 2-3 cm légrés az mit takar,azon jön át a hang lehet mert nem jók az illesztések?

blood 2009.12.01. 20:00:54

A légrésnek az lenne a lényege,hogy hangot és mást szigeteljen gondolj bele miért van az ablakban dupla vákumolt üveg.Persze ez nem pontosan így van.
Azt ,hogy miért hallod nem tudom,de valószínűleg hallanád egy lakóparkban is.Gondolom a parketta alatt nincs zajcsökkentő fólia vagy filc így biztosan felerősíti a hangokat.Egyébként leginkább a szellőzőrendszeren jön át a hang.speciel én is hallom a fürdőszobából a hangokat bár csak éjjel amikor elcsendesül a ház.A gyereksírást meg csak az atombunker fala szűri ki...lehet még az sem:)))
Félre ne érts nem vitatkozom veled és nem is akarok okoskodni :)

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 20:03:47

@blood: hát azt nem tudom hogy kihagyták e a filcet vagy mit,de elég sok paneles ismerősöm ugyanezek miatt panaszkodik hogy mindent hall beszédet meg kipp kopp leejtegetést tök hangosan meg gyereksirást meg mindent amit eltudsz képzelni fentről oldalról...ekkora szar lenne ez a panel?Én 5 éve lakok itt de már az idegeim és a barátnőmé is nagyon kivannak,mert nem tudunk soha pihenni és máshol is igy van ez amiket hallunk..

blood 2009.12.01. 20:16:02

Hát nem tudom én a 9. emeleten lakom és felettem 5-en laknak 3 gyerekkel és albérlők.A 4 év alatt talán 2x hallottam,hogy futkároznak.Mondjuk az sem zavart.Úgy látszik itt délen nem loptak annyit az építkezéseknél:)Az én gyerekem is rohangál eleget.Mondjuk este 8 után nem engedem.Alattam egy nyugdíjas nénike lakik,de még nem panaszkodott ránk.

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 20:21:44

@blood: 5en?atyaég..és semmi kipp kopp meg dörömbölés meg takaritás meg beszéd éjjel se nappal se hallasz fentről meg matatást meg leejtegetést komolyan??Ha ez igy van akkor a világ legmázlistább embere vagy!Én mondom itt ez van és akárkitől hallom más is szenved!

PiBá 2009.12.01. 20:23:59

Sziasztok,
a mi panelünkben 172 lakás van. A Zuglóban hirdetett csoda új házban 182 ....
A szembe ház kb. 150 méterre áll, az új építésű csodáknál kb. 50 méterre?
Kolléga szép új házban lakik, a nappaliban ülve és TV-zve hallja, mikor kapcsolja be a szomszéd a hajszárítót. Én azt sem tudom, itthon van-e a szomszéd.
Én reggelizésben közben a hegyeket nézem, ha nem olvasok? Éx Te?
A kérdés kellően összetett.

magichorze 2009.12.01. 20:28:35

téglalakásban is áthallatszik a szomszéd, a gyenge láncszem szerintem a (szellőző, gáz, stb.) csövek ezen a téren. A téglafal maga viszonylag jól szigetelne, de pl. a szagelszívó közös csövön megy és ott bizony jön a hang, nameg a szag :)

jó, a panel mondjuk ilyen téren durvább, én mikor abban laktam, a fölöttem lakó wc-beli produkcióját olyan szinten hallottam, mintha ott ült volna mellettem, ráadásul elég gyenge emésztéssel bírt a fazon, fingott ahogy a csövön kifért, néha azt hittem, a budin él

kvadrillio 2009.12.01. 20:33:41

Ismerősöm is gyakran siránkozik, hogy milyen jó volt anno a belvárosi nagypolgári házban lakni társbérlőként. A WC a körfolyosó végén volt, ahova csak nagyvécézni járt ki, a kicsit éjjeliedénybe végezte, mert a kintin mindig le akart fagyni a fütyije. :O)

blood 2009.12.01. 20:44:30

@igazmondóember: A mellettem lévő szomszédom egy elvált anyuka 2 gyerekkel(fiúk).A másik oldalamról egyetemisták 4-en. Szemben velem egy 2 hónapos kisbabával.Azok mellett egy 2 gyerekes család.Tehát az emeleten 6 gyerek van a legidősebb 9 éves.Most hétvégéről írok,mert akkor vagyunk jobban otthon egész nap.Lehet az én ingerencia küszöböm a nagyobb,de egyáltalán nem zavar ,ha netalán hallok valami zörejt.Hozzáteszem este mint a kriptában olyan csend van.Főleg,ha elalszom ágyúval nem keltenek fel:)Pedig 1-2 buli becsúszik hétvégén az egyetemisták által :)
Hangsúlyozom magánházban éltem 29 éves koromig tudom mi az a csend,de 1 hét alatt megszoktam a panelos "zörejeket".Egyébként tényleg szerencsésnek érzem magam ,mert nagyon jó kis közösség van a házban.Odafigyelünk a "házirendre".Bármi van felújítás,buli stb. Mindig ki van írva több helyre és a közvetlen szomszédokat is értesítik és előre is elnézést kérnek ,ha zavarják őket 1 kicsit.Nagyobb rendbontás nem nagyon volt eddig sőt kissebb sem.Mondjuk ez a tömb hivatásos katonák és rendőröknek épült anno :))Most is sok hivatásos katona és rendőr lakik itt.Lehet azért van rend :)

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 20:54:50

@blood: nagy mázlid van...nagyonn nagy...nem az ingerenciaköszöbön múlik az,ha este 8 után minden hangosabb szavát és beszédét hallod a feletted lakónak,meg leejteget valamit az pattog elég hangosan felugrasz a tévé elől rá stb.+ha lekapcsolom a tévét és aludnánk a barátnpmmel akkor minden apróbb székhuzogatást meg beszélgetést meg pattogást meg kip koppot akármi megy az ember feje felett hallani és nagyon idegesitő,hogy te már aludnál fél 10-kor feletted meg hajnali kettőig bármi történhet mert fentvan a nő a két gyerekével és mindig van valami amire felriadsz és nem tudsz elaludni,pedig ez csak egy 4 emeletes ház,milyen lehet egy 15 emeletesben.

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 20:57:18

Meg itt totál szar a lakóközösség,akkor fúrnak amikor eszükbe jut és amikor akarnak,reggel 7-kor este 10-kor szombat vasárnap délután este bármikor stb.Házirend az nuku!

peca1000 2009.12.01. 21:00:54

Fűtésmérős, szigetelt, redőnyös panellakást kell venni. A fűtésnél visszakaptunk vagy 70.000 Ft-ot, télen nem fagyunk meg, nyáron kellemes az idő.Télen is lehet szellőztetni, mert nincs füstszag, mint a családi házas vegyestüzelésű kazános helyeken.

Laktam családi házban, télen majd megfagytam a hidegtől, sötét van, télen havat kell lapátolni, szomszéd ugatós kutyáját hallgatni,vigyázni a "brazil" szomszédokra, a kábelszolgáltatók csak évek múlva jelennek meg, szemben a panellal ahol többféle kábel TV és internet közül választhatok.

Soha többet családi házba!

blood 2009.12.01. 21:07:17

@igazmondóember: Hát sajnálom,hogy ilyen tömböt fogtál ki,de sajnos ezt nem lehet előre tudni tényleg lutri az egész.Bár én mikor lakást néztem direkt nem lifttel mentem fel,hogy lássam a lépcsőház és az emeletek tisztaságát.Hidd el sokat le lehet szűrni belőlük.Ahol kosz volt már meg se néztem a lakást.

blood 2009.12.01. 21:09:53

@peca1000: Hát a hólapátolásról vannak élményeim nekem is.Sőt az őszi diófa levél összezsákolásáról.Most a jelenlegi életemnek nem hiányoznak ezek a dolgok.Főleg,ha kifogsz egy állattenyésztő szomszédot.Nyáron lepnek aslegyek meg szagolod a trágyaszagot.Szellőztetni nuku.Télen meg égetik a gazt ,levelet stb./pill nekem is most bejön a panel lét.

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 21:14:35

@peca1000: baszki attól még hogy redőnyös meg szigetelt a ház tehát panelprogramos attól még bent a wc és fenti falak nem lesznek vastagabbak!!Tehát mindent ugyanúgy hallasz!

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 21:20:35

+ most is valamit pakolgatnak meg kopácsolnak,kurva idegesitő,mászkálnak mittudom én mit csinálnak,de már a tévém tök hangos és még mindig hallom ahogy kopognak papuccsal és mászkálnak a fejem felett és leejtenek mindig valamit pedig már aludnánk lassan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mocsár 2009.12.01. 21:24:03

Miskolci lakótelepen nőttem fel és saját panelben lakok most. Nem tudnám elképzelni máshogy. Gyerekkorom óta rosszul voltam, ha kertes házas rokonokhoz kellett menni látogatóba, aludni. A kosz, a legyek, a hangyák, amikor akkor is bejönnek, ha minden szúnyoghálós... a ház előtt elhajtó autók és a bevilágító fény... Nekem a jelenlegi 9. emelet biztonságérzetet ad. Hogy nincs ablakon bemászó vagy hátsó ajtón besurranó tolvaj. Hogy nincs árvíz, ami elvigye a házat, vagy szélvihar, ami szétverje a tetőt.

Akinek nem tetszik a linóleum (én gyerekként szerettem), az felszedi, és lejárólapozza. Akinek nem jön be a padlószőnyeg, felszaggatja és lerak helyette laminált padlót. Ma már a panelok nem úgy néznek ki, mint a Szomszédok kezdetén, igen szép és barátságos kis lakótereket lehet kialakítani belőlük. Az is hülyeség, hogy a gyereknek így nincs kert. Meg kell nevelni, hogy fogja magát, és lemenjen a ház előtt vagy mögött található parkba, játszótérre!

blood 2009.12.01. 21:25:29

@igazmondóember: Bakker légy férfi menj fel azt oszd ki őket,ha meg kiröhögnek várj amíg elaludnak és valamivel kezd el verni a mennyezetet és ha lejön valaki tőlük vigyorogj a képükbe és ártatlanul mondd,hogy ezt addig csinálod amíg nincsennek tekintettel másokra.:)
Hidd el nem a panel a gond,hanem a tuskó lakók.Magánháznál meg a kakas vagy a kutya vagy éppen a bagzó macska zavarna.Vagy együtt mind.+ a kerti party.

andika255 2009.12.01. 21:30:13

teljeten megértem igazmondóembert mi is hasonlóan szenvedünk.Reggel szomszédra ébredünk este aludni nem tudunk tőlük.A fúrás meg egyébb lakásfelújitásoktól meg már herotunk van,minden héten van valami,amit persze természetesen miért is irnának ki.
Itt a mosógép rendszeresen este 9-kor mos felettünk és döng a falam tőle,hallom a fűrdőben ahogy egy 14 éve körüli picsa nyávog és mondja hogy most akkor ezt hova tegyem ezt a száritóra ezt meg kiviszem lavorba,aztán mondja hogy reggel 7-kor kelünk ugye anyu és megyünk a piacra stb. A bogarak mindenhol megatlálhatóak a lakásban akárhogy is irtjuk, a folyosón 6-an laknak,jobbnál jobb szomszédok,egyik technomániás barom döngeti a zenét,majd megverik azt néz nagyot,a másik a bicaját szereli a folyosón állandóan,a harmadik gyerekkel üvöltözik és sorolhatnám,tiszta őróület néha:-)

igazmondóember (törölt) 2009.12.01. 21:33:42

@blood: már voltunk fent és akkora szemét bunkók hogy azt mondják 10-ig azt csinálnak ami akarnak.Tuskók totál,amúgy meg kakas vagy kutyától simán aludnék metr az kint van az ablak becsukva ami kicserélt,de ha a fejed felett basszák a rezet és folyamatos zaj és koppanás van kurvára nem tudsz aludni!

blood 2009.12.01. 21:46:55

@igazmondóember: Én teljesen megértelek titeket,de ez nem a panel hibája,hanem az emberek tuskósága ,nemtörődömsége.A mai építésű lakások sem jobbak olvassatok 1-2 kommentet volt itt is.Ahhoz,hogy jól hangszigetelt legyen egy lakás minimum 25cm fal és rajta hangszigetelő anyag bevonat kell.Olyanokat meg csak stúdiókhoz készítenek vagy egyéni megrendelésre.Hiába költöznétek lakóparkba csalódnátok.
Hallottál már kutyát vonyítani?Macskát bagzani?Hidd el hiába csuknád be az ablakot .
Na lépek aludni!
Kitartást kívánok nektek! Jó éjt!

kalman.kalman (törölt) 2009.12.01. 22:36:17

A nyolcvanas években épült kétszintes családi házak nagyobb pénztemetők a panelnál is. Azt a légteret kifűteni... nem kevés gáz kell hozzá. Egy ismerős néninél felrobbant a kazán, egy vagyon volt az új.
Ráadásul a tetőtérben kurva nagy forróság van, a nappaliban meg lehet fagyni.
Az ilyen házat eladni lehetetlen, a környéken hirdetnek néhányat már 15 éve. Nagyon jó fekvésű, de nagyon nagy házak, több szintes, senkinek nem kellenek.
Nálunk a panelban csak a fürdőszoba problémás, lehet érezni, mit főznek felettünk. És a legnagyobb baj, hogy nem egyezik a gasztronómiáról alkotott képünk.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.12.02. 08:39:08

@redriot77: "hát igen, a szemétledobó. Mikor a sudribunkó parasztja ráteszi a ledobóra a pizzásdobozt és a két literes kóláspalackot. "Majd kidobja helyettem valaki rendesen", gondolja, és otthagyja a szarát.

Idegesítő kasztok még:
-liftben cigiző köcsögök"

Nálunk "szerencsére" nem csak a pizzásdoboz-kóláspalack kombó van, embereink hajlamosak BÁRMIT a szemétledobó - amúgy nyitva tartott - ledobórészébe préselni "majd lesz vele valami" alapon.

A másik kaszt, aki - igazolva az "az emberek 10%-a intelligens, 90%-a erős" kitételt - akkora pakkokat erőltet bele a ledobóba, aminek a lecsúszására 0% az esély :))))

Jaaa, a liftben dohányzás. Nálunk mindkét liftben megesett már ez, erre az egyik okos lakó elhelyezett egy amolyan "lépcsőházi backdoor"-t. De nem ám PAPÍRON... Neeeeem.

Alkoholos filccel a lift FALÁRA...

hayamushka (törölt) 2009.12.02. 09:12:50

Én egy '84-es évjáratú, 72nm-es panellakásban nőttem fel, zöldövezetben, de kevés olyan dolgot tudnék mondani, ami zavart. Laktam óbudai panelben is, ott az arcpirító meleg a penész, meg a szemközti ház közelsége kellemetlen volt, de a szomszédokat nem hallottam soha. A belvárosi bérházakban sem érdekelt soha a zaj, csak a szmog. A zuglói, újépítésű, nyolclakásos társasházban viszont papírvékonyak voltak a falak. Minden szót tisztán lehetett hallani. Ezenkívül a falak megrepedtek, az ablakok elvetemedtek, a parketta hol fepúposodott, hol meg háromujjnyi rés keletkezett. A bejáratiajtókat pedig valamiféle különös anyagból készítették, ami minden nyitást és csukást kétszeresen felerősített. A sok albérlet után megtanultam, hogy lakásvásárlás előtt mindig meg kell kérdezni más lakót is, meg a közösképviselőt.

Wictor84 2009.12.02. 10:49:21

@Miigeii: Szia
Szólj a közös képviselőnek hogy a fűtési felújításnál fogadjon egy Épületgépész tervezőt és cseréljétek le az elszívóventilátort. Ha ez meglesz, akkor akusztikailag is rendben lesztek. A mocsok meg sajna, ha a rendszerből jö annak ellenére hogy elszív, akkor ki kell takaríttatni...
Sajna ezek nem olcsó dolgok, de ezek is kellenek, különben marad az ami most :S

Balance Of Power 2009.12.02. 12:17:46

@Kult: En a muholdas csatornak miatt irigyeltem a lakotelepi haverokat, ok mar 88-ban neztek a rajzfilmeket a Sky-on, nalunk a 6-ban meg csak 91-ben, de utolag rajottem, hogy azert nem ez a merce ;))))

Yasashi Tanuki 2009.12.03. 08:38:04

@andika255: "a bunkóbb lakók miatt sokan költöznének kertesházba,de miből...?"

Gyömrő kimondottan olcsónak számít az aglomerációban. Én is kerestem házat arrafelé. Van választék bőven pl. 14 milláért 90 négyzetméteres házat ajánlgattak, de a napi utazgatás és az óvoda iskola választék és persze az integrációs veszélyek miatt inkább panelt választottuk budán 12 milláért.
Az ingatlan.com kereső szerint bőven van ott ház panelárban:
ingatlan.com/index.php?page=kereso&ff=reszleteskereso&kereses=1&mod=1&euro=&mod_=1&tipus=2&altipus%5B%5D=7&armin=0&armax=9999&mertekegyseg=1&laktermin=0&laktermax=9999&minkiad=0&teltermin=0&teltermax=9999&teltermertek=0&teltermertek2=0&megyecontainter=%2C13%2C&megyek_szama=0&kerulet=&balaton=&megye%5B%5D=13&pontositas=&telepules=Gy%F6mr%F5&pontositas=&varosresz=&pontositas=&pontositas=&szobakmin=0&szobakmax=99.5&allapot=0&emeletmin=1&emeletmax=30&tetoterkell=&emlt=&butorozas=&pince=&tetoter=&futes%5B%5D=&lift=&parkolasidij=&parkolasidij_mertekegyseg=1&ferohelyek=&esetlegmin=0&esetlegmax=9999&jog=&szabadszo=&kerulendoszo=&rend=ar

nitro1 2009.12.22. 19:09:05

Ha meg kiköltözöl az elővárosba, akkor az eddig a panelban a fűtésre kigórt pénzt a bejárásra fogod költeni, meg az ideg megesz majd a dugók miatt, amikor mész be reggel, meg amikor mész haza délután. A tömegközlekedés se jobb. Akkor most melyik legyen?

A termódinamika második főtt étele 2021.01.31. 23:16:02

@mojoking77: hát pedig a döntő többségük az, legalja surmók, akik szociálisan és anyagilag is ellehetetlenültek, nem véletlen laknak ott, ahol
ha meg nembírod a panel kritikáját, költözz családi házba

@Seduxen (már NEM dr.): persze, mert családi ház csak 20-30 milliáért van, ugye?

@HunVanHungary?: ahogy élnek, viselkednek, amilyen képet alakítanak ki magukról...ez nem előítélet, ez tapasztalat
más országban nincsenek panelok, oszt mégis megoldják valahogy, nemistudom, ott talán továbbléptek már a posztkommunista vegetálásból? vagy varázslók élnek ott?

@peca1000: ja hát ha számodra a proli életvitel az etalon akkor ne is költözz kertesházba. az általad felsorolt dolgok nagyrészéről ordít, hogy csaz ürügy

Creative Commons License
Panelblog by Lakótelepi Blog Közösség is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország License.
Based on a work at www.panel.blog.hu.

süti beállítások módosítása