Névtábla:

"Őrjítő ez a lakótelep, ahol lakom veled." /Bizottság: Már megint ez a depresszió/ - egy blog, amelyben panellakók, csótányok és más házi kedvencek, lakások, radiátorok és fúrógépek a főszereplők.
panelblog@gmail.com

Zárd ki a hideget mindenáron!

A mai reggel bebizonyította, hogy az eddig kedvező előjelek ellenére a tél idén sem marad el. Igaz, hogy még mindig sehol nem tartunk, a póló ugyan már kevés, de hideg még nincs, majd akkor lesz, ha már az alsó szomszéd sem az ablakban cigarettázik, hogy abba mi, fölötte lakók is beledögöljünk. Persze nem lennék most közös képviselő: szinte látom magam előtt, hogy a normál őszi időt szibériai télnek eladó bemondónők hatására riadóláncot képeznek a gyesen lévő anyukák és a nyugdíjasok, fűtést követelve szidják a szerencsétlent. Hiszen egyrészt a rádióban is lehet hallani, a "hideg megelőzte a fűtési szezont*", másrészt olyan csendesen telt a hétvége, ideje anyázni egy kicsit ebben a végtelen unalomban.

 

A lényeg viszont az, hogy előbb-utóbb csak hideg lesz valóban, ilyenkor pedig a radiátor kevés, mert még ha nem is  levegős, akkor is az utcát fűti: a ma követelőzői voltak a tegnap felújítás-leszavazói. Ki kell hát találni valamit, ami egyszerre pénztárcakímélő és hatékony is.

 

 

Fűtés: a gáztűzhelyes lakás főnyeremény! A gáz ugyanis legtöbbször átalánydíjas, így "nem kerül semmibe" - azaz a mi fogyasztásunkat mások fizetik meg, akik szintén pazarolnak, mert nehogy már valaki is hülyének nézze őket. A radiátorokat le lehet tekerni egyesre, a családot meg nagypapástul kipakolni a konyhába, hiszen az átalánydíjas gáz meleget ad. Akik ügyelnek a látszatra, sütnek: a krumplis pogácsa például ár-érték arányban tökéletes választás, a fűtés mellett még a kaja is megvan olcsón. Az őszintébbek felraknak forrni egy nagy lábas vizet magában, vagy csak egyszerűen begyújtják az összes létező rózsát, és fölé állnak. A módszer hátránya a gázrobbanás kockázata.

 

Villanyrezsós lakásban lakni szívás, ott ha melegedni akarsz, le kell menni a kocsmába, nincs mese.

 

Szigetelés: csak az amatőrök próbálkoznak az ablakokra ragasztható szigetelőcsíkokkal. A szétnyitható táblák közé begyömöszölt kockás takaró már kifinomultabb módszer, de még mindig nem az igazi, a felső párkányon nagyon nehezen marad meg a pléd. Az eddigi legprofibb megoldást még gyermekkoromban láttam: az ablak beragasztásával barátom édesapja próbálkozott sikerrel. A módszer: hosszú csavarokkal rögzítsd az ablakot a kerethez, majd kend körbe a réseket purhabbal. Rengeteg purhabbal.

 

Igaz, hogy egész télen nem nyitod ki az ablakot, tavasszal meg vakarhatod a szigetelőanyagot, de a tűzoltók végülis betörik, ha valamelyik szomszéd túlzásba vitte volna a fentebb vesézett rezsós fűtést.

 

Ha nincs purhabod, vagy nincs kedved dolgozni, húzás a kocsmába, csak ne az ajtóhoz ülj!

 

Öltözködés: olvastam valahol, hogy a franciák télen keveset fűtenek, mert szerintük "nem szégyen télen pulóverben tartózkodni a lakásban". Munkásruhában, Főkertes pufajkában, zárolt készletről származó, lopott honvédségi zubbonyban meg nemhogy nem szégyen, hanem egyenesen elismerésre méltó cselekedet. Bizonyos kocsmákba valószínűleg be sem engednek máshogy.

 

Hátránya: mindenből kettő kell, mert ha nem mosol, viszketni fogsz. Bár, azt is meg lehet szokni.

 

És a legautentikusabb, leghatékonyabb és egyben leg-panelidentikusabb megoldás: a belső fűtés. Vodka, diólikőr, kommerszbarack, háziszilva.

 

Magas fűtőérték, szabályozható fogyasztás. Zöldenergia.

 

*Petőfi Rádió, Hírpercek

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panel.blog.hu/api/trackback/id/tr11444980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.10.12. 15:08:17

Ezzel a gáztűzhelyes bulival annak idején mi is próbálkoztunk, főiskolás koromban. Sőt, nem csak próbálkoztunk, de használtuk is "becsülettel". Bevált.

Most viszont egyedi mérőórák vannak az összes radiátoromon, amik elvileg azt mérik, hogy meleg van-e avagy sem, ergo hiába sütök pogácsát, az a buznyák regisztrálja azt is, magyarul fizetek. Az új lakásomban tehát a spórolás egyetlen mófdja, ha rétegesen öltözöm és mackónadrágban szexelek.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.10.12. 15:33:44

Ja még annyit, hogy anno kidolgoztam egy technológiát, miszerint darált jéggel teli kotont lógatok télen a mérőműszerre. Aztán szembesültem a ténnyel, hogy nincs is fagyasztóm, mivel nem tárolok itthon nagyobb mennyiségű csirkefarhátat és jégkockát. Haverom nemes egyszerűséggel leszedi és a szekrény tetejére hajította a sajátját, de attól még egy légtérben van a radiátorral és saját magával...megkerülhetetlen!

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.10.12. 16:18:35

Azért mint belső/BIO fűtés a babot sem zárnám ki :)

yafet 2009.10.12. 19:10:26

A lakkozott parketta igen hangulatosan pattogó tűzet táplálhat egy hevenyészett kandalóban. A beltéri ajtók s kereteik is igen kiváló fűtőértékkel rendelkeznek és az újonnan nyert tágasabb belső tér is növeli a teret a kis panel-lyukakban. A PVC padló pedig a mályvacukor illúzióját keltve tud olvadozni.
A postaládák alatt összegyült reklám újságokra idejében lecsapva akár olvasgathatunk is tűzrakás közben.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.10.12. 19:34:01

@boylepke:
azért a kotonnal diszitett radiátort megnézném :D

BKV reszelő 2009.10.12. 20:20:23

A gáztűzhellyel az a baj, hogy zabálja az oxigént is, tehát mire befűt, már szellőztethetsz is. Eredő=0.

Jozsó_ 2009.10.12. 20:35:31

A gáztűzhely tényleg jó. Nem kajálja meg a zoxigént, mert egy átlag panel lakás annyira huzatos, hogy mindig van utánpótlás.
A vicces egyébként az, hogy ha az ember mégis rászánja az idejét, pénzét és lecseréli a nyílászárókat, akkor viszont meg lehet dögleni olyan meleg van. Nálunk pl. 24-25° (igaz itt cserébe nem lehet állítani a radiátorokat), de kollégámnál minden fűtés csutkára le van húzva mégis a csövek 27°-ig is képesek a lakást felfűteni.

disloc 2009.10.12. 21:24:17

Ablakból a fölöslegeseket én nemes egyszerűséggel benyomtam azzal az ecetszagú szaniterszigetelő izével és jól becsuktam. Kívülről nem látszik, huzat nincsen...

ut · http://thaifoldiutazas.uw.hu 2009.10.12. 21:25:36

Irány Thaiföld! Ha már odáig eljutsz, akkor ott megélsz a megtakarított fűtésdíjból!

Idet 2009.10.12. 21:32:23

@boylepke: XXL-es maciba ketten is befértek, és garantáltan új figurákat fogtok kitalálni, valamint a fűtést már meg is oldottátok...

CernaGeza 2009.10.12. 21:39:50

- A kotonos jég ellenkezőjét az idei nyáron próbáltam ki: A ventillátor mögé pakoltam jégkocka halmot, gondolván hogy igen hatékony légkondícionáló berendezés lesz a jutalmam.

Ezzel szemben a jutalmam a zoknis fiókba becsorgó hideg víz lett, de a várt hűvös áramlat elmaradt.

Én különben korszerű, hőmennyiségmérőtlen panelben lakom, így csutkán mehet minden, ablakok kitárva. Ökoház a javából.

Mylady 2009.10.12. 21:50:31

@disloc: és hogy nyitod ki?
nálam összesen két ablak van, meg egy erkélyajtó (2 szobára), ezekből egyet sem nyilvánítottam még feleslegesnek
jövőre ablakcsere, addig meg kibírom, annyira nem vészes
a munkahelyem sokkal szarabb, ott már ma is vacogtam

Mylady 2009.10.12. 21:51:07

@Mylady: ja, az első mondat nem komoly, csak lemaradt a :)

Shopping 2009.10.12. 22:05:54

de örülök , hogy máshol is laknak DOHÁNYZÓ gyökerek, akik az ablakban állva küldik a tüdőrákot a szomszédoknak...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.12. 23:00:09

Japóknál van fűthető papucs, meg takaró! Éjszaka csak annyit fűtenek, ami közvetlenül kell, reggel szintén, aztán meg úgyis mennek robotolni. Ott nem ciki. Csak itt valamiért.

Pretorians 2009.10.12. 23:04:04

Én a változatosság híve vagyok. Így több nap fagyoskodására kontraként, sok kis programot szervezek. Egyes esetekben az határőr eljárást, más esetben az elektromos eszközök méltatlan felhasználását alkalmazom. De a tuti, a TV show!
Az alapok: Ha tehetem sokáig állok a hidegben élőszobrot formálva, így a 12 fok a lakásban már kész Kenya! Egyes esetekben honi beszélgetős műsorok, interneten elérhető, kimaradt részeit nézem meg, majd virtuálisan én is beszállok a verekedésbe! Így, miután véresre martam magamat, a mérhetetlen hadonászástól úúúgy kiver a víz, hogy szaunává változtatom a nappalit. Korábban én is próbálkoztam a villanyrezsóval, de a rátenyereléses módszert részesítettem előnyben. Korábban a kosztümös filmeken nevelkedett legényként, a rezsót ágymelegítőként próbáltam alkalmazni. Gyors és tartós vízverés! Mind a két esetben a lefürgyéés a nagy ellenség, de ha egyedül élünk, ki is szólna be ha western szagunk van! Rázósabb, anyagilag megingott időszakban a vatelines pufajka, Gálvölgyi smink és Forgács Gábor poénokkal álcázva, a helyi becsületsértőt célzom meg, ahol már élőben látom viszont a napokkal korábban és fentebb részletezett Máááunika Sáóó egyes epizódjait, de itt már élőben beszállhatok, rosszabb esetben, mikor már szánkószerűvé ittam magamat csak a szurkolásba szállok be. Mikor még csak a síugrós póz szintjén tartok, akkor ordenáré hangon, a "miezTeállaat? kérdésre, „Folyékony Hezbollah!!” válasszal váltom ki szkanderezés lehetőségét. Ha már eleget voltam távol, akkor a hét folyamán magamhoz rögzített Maargittal próbálok meg MMA küzdelmeket folytatni. Ha már anyagilag stabilabb vagyok, olajozott módszerrel erőszakolom magamat mások, lakásban megrendezendő összjövetelére, ahol a radiátorok indokolatlan szaggatásával esetleg a klíma túlterhelésével idézem elő a trópusi érzést és a botrányos hangulatot. Ha ezek egyikét italozás közben ejtem meg, akkor mindenki püüffedt vörös fülcimpákkal de nevetve veszi tudomásul. De itt már a korábban említett sáóók egyike, pl.: a Balázs Show kelthető életre. Piásan mindenki megtalálja a fogást a másikon és akkoooor elértem a célom. Elb.sz.tt melegem lett! Most azért a nagy kezes-lábas szerelő ruhát próbálom ki 2XL méretben a Maargital, mert itt írta valaki! Áááááássssszooony, talajra!

Pretorians 2009.10.12. 23:08:28

Én a változatosság híve vagyok. Így több nap fagyoskodására kontraként, sok kis programot szervezek. Egyes esetekben az határőr eljárást, más esetben az elektromos eszközök méltatlan felhasználását alkalmazom. De a tuti, a TV show!
Az alapok: Ha tehetem sokáig állok a hidegben élőszobrot formálva, így a 12 fok a lakásban már kész Kenya! Egyes esetekben honi beszélgetős műsorok, interneten elérhető, kimaradt részeit nézem meg, majd virtuálisan én is beszállok a verekedésbe! Így, miután véresre martam magamat, a mérhetetlen hadonászástól úúúgy kiver a víz, hogy szaunává változtatom a nappalit. Korábban én is próbálkoztam a villanyrezsóval, de a rátenyereléses módszert részesítettem előnyben. Korábban a kosztümös filmeken nevelkedett legényként, a rezsót ágymelegítőként próbáltam alkalmazni. Gyors és tartós vízverés! Mind a két esetben a lefürgyéés a nagy ellenség, de ha egyedül élünk, ki is szólna be ha western szagunk van! Rázósabb, anyagilag megingott időszakban a vatelines pufajka, Gálvölgyi smink és Forgács Gábor poénokkal álcázva, a helyi becsületsértőt célzom meg, ahol már élőben látom viszont a napokkal korábban és fentebb részletezett Máááunika Sáóó egyes epizódjait, de itt már élőben beszállhatok, rosszabb esetben, mikor már szánkószerűvé ittam magamat csak a szurkolásba szállok be. Mikor még csak a síugrós póz szintjén tartok, akkor ordenáré hangon, a "miezTeállaat? kérdésre, „Folyékony Hezbollah!!” válasszal váltom ki szkanderezés lehetőségét. Ha már eleget voltam távol, akkor a hét folyamán magamhoz rögzített Maargittal próbálok meg MMA küzdelmeket folytatni. Ha már anyagilag stabilabb vagyok, olajozott módszerrel erőszakolom magamat mások, lakásban megrendezendő összjövetelére, ahol a radiátorok indokolatlan szaggatásával esetleg a klíma túlterhelésével idézem elő a trópusi érzést és a botrányos hangulatot. Ha ezek egyikét italozás közben ejtem meg, akkor mindenki püüffedt vörös fülcimpákkal de nevetve veszi tudomásul. De itt már a korábban említett sáóók egyike, pl.: a Balázs Show kelthető életre. Piásan mindenki megtalálja a fogást a másikon és akkoooor elértem a célom. Elb.sz.tt melegem lett! Most azért a nagy kezes-lábas szerelő ruhát próbálom ki 2XL méretben a Maargital, mert itt írta valaki! Áááááássssszooony, talajra!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.10.13. 00:06:20

Ne is gondoljatok arra, hogy ezen a télen is lesz olyan ember Magyarországon, aki meg fog fagyni. Csak szóljanak a poénok!

diktatorikus kleptokrácia 2009.10.13. 00:57:46

anno angliában dolgoztam egy ottani kollégát helyettesítendő. május-júniusban eléggé hideg volt, esős idő, angolhon legfosabb nyara. az elején a szobában még elviselhető 20-22 C volt, majd ez napról napra csökkent. először a szállodához tartozó pub-ban voltam egyre többet esténként, de ettől csak a sörhasam nőtt, a pénzem meg fogyott, s éjszakánként egyre kevesebbnek tűnt a dupla takaró-dupla single malt (mily ellentétek egy szókapcsolaton belül :) ) kombinációja. amikor már csak 17 C volt a szobában, szóltam a főnöknek, hogy ideje lenne befűteni. a naptárra mutatott, s magyarázta, hogy június van, nyár van, tehát nincs fűtés. ekkor jött a magyar leleményesség: először a fürdőszobában állítottam úgy a zuhanyzót, hogy jó nagy gőzt és ezáltal meleget is csináljak; a fürdőszoba ajtaját nyitva hagytam, a vizet nagyobb ívben folyattam a zuhanyrózsából. ennek a hátránya tévézés közben jött először elő: a képernyőn lecsapódó és lefolyó pára miatt eléggé szar volt a kép, mintha esőben, ablakon kersztül nézném. aztán meg a ruhák is gyorsan dohosodtak. második megoldásnak a hajszárító jutott eszembe: a falban rögzített vezeték eléggé teherbíró volt, a hajszárítót bekapcsoltam és a minicsilláron átvetett vezetéken lógattam. kicsit hangos volt, de amíg elmentem vacsorázni, kellemes meleg lett a szobában.
a vége az lett, hoy már a szálloda más lakói (angolok) is a főnök ajtaját verték némi fűtésért, mire a marha engedett a tömeg akaratának, s egyszercsak langyos radiátorok, s a korábbiakhoz képest szinte forró, 20-21 C-os szoba várt a munka után

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.10.13. 06:56:04

A eleségem ilyen fázós. Igen érdekes látvány volt kora tavasszal (kb. hasonló hőmérsékletnél), amikor én egy szál gatyában feküdtem az ágyon hideg sört kortyolgatva, újságot lapozgatva, ő meg mellettem kucorgott pulóverben a hősugárzó előtt :).

Szintén panel.

Flashy7 2009.10.13. 07:04:38

@Shopping : az is jó, amikor fölöttem dohányoznak és nyáron a nyitott ablakon át bejön és beteríti az ágyamat a hamu.

citrix 2009.10.13. 07:41:52

A sajtó felkapott témája lett a panel,mint a szociálisan lecsúszott,fizetési gondokkal küzdő ugyanakkor pazarló családok szinonímája.15 éve lakok panelban,szerencsére nem toronyházban mert az tényleg rossz ómen.A ház kívül le lett szigetelve,az ablakokat saját magam.Huzat nincs,az ablakok nyithatóak,minden radiátor 0-án áll és mégse volt 23°C-nál kevesebb.Évente leolvassák a kapillárist,80.000-et kaptam vissza (semmi turpisság nincs a dologban) a nyár elején,jól is jött.A gáztűzhely csak a konyhában csinál meleget,a szobákba semmi nem jön át belőle csak a kesernyés égéstermék amitől megfájdul a fejem.Ezt még a szigetelés előtt próbáltam,hűvös szeles napokon tényleg huzat volt (lebegett a függöny) és kihűlt a lakás gyorsan.Egy szóval:szigetelni kell.Egyébként soha életemben nem fáztam még jobban mint téglaházban és vályogházban,az utóbbit kifűteni horribilis összeg.

Mylady 2009.10.13. 07:45:01

@Shopping : én nem annyira örülök :P
alsó szomszéd család(!) láncdohányos
nyáron csak akkor tudom szellőztetni a nappalit, ha nincsenek itthon...

Acmee 2009.10.13. 08:29:19

A gáztűzhelyes verziót Én sem ajánlanám, tényleg nagyon bele lehet dögleni, és rövid úton is kegyetlenül egészségtelen...

Amúgy pedig a régi ablakokat igenis meg lehet normálisra csinálni, csak nem szabad lustának lenni rapityára szedni őket. Illesztéseket lecsiszolni, esetleg fa javítóval síkba hozni(kettényitható, duplaüveges ablaknál a két réteg között is), utána szigetelni a kis csíkokkal 2 csíkban egymástól 1-1,5cm-re. Ha az üveg zörög a keretben, akkor nem ártana azt is újragittelni. Az ilyen régi ablakok legnagyobb átka a 43réteg festék, amit rosszabb esetben a koszra kentek, így 3-4mm-es "gödröket" létrehozva, amit nyugodtan lehet akármivel szigetelni, jó nem lesz. Ha az illeszkedő síkok megvannak, akkor lehet csak normálisan használni a kis szigetelő csíkokat...

Acmee 2009.10.13. 08:33:20

@citrix:

A vályogházat marhára nem horribilis összeg fűteni, mivel a vályog hőszigetelése nagyon jó, ha száraz. És legtöbb esetben itt a hiba. Ugyanis az átnedvesedett falnak többszörösen nő a hővezetése.

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.10.13. 09:10:14

"csak az amatőrök próbálkoznak az ablakokra ragasztható szigetelőcsíkokkal."

Itt egy kicsit elszontyolodtam, mert én pont ilyennel próbálkozom, de a kocsma többszöri emlegetése meghozta az én szívembe is a melegséget :)

Ráadásul duplapulóver-hívő vagyok.

Ó ez csak a Tomi 2009.10.13. 09:28:07

Még mielőtt valaki kinyírná magát, szeretném megjegyezni, hogy aki gáztűzhellyel akar fűteni otthon, tartsa észben, hogy az égéshez oxigénre van szükség... ergo kellő mennyiségű fűtéssel a lakásból elfogy az oxigén és megfullad a delikvens. Vagy szellőztet. Jah, akkor kimegy a meleg?

Ritka hasznos egy poszt...

Fullajd meg, bazd szét az ablakot, vagy öltözz fel és legyél alkoholista.

Gratulálok, igazi jótanácsok!

Blogerovac 2009.10.13. 09:30:51

"a gáztűzhelyes lakás főnyeremény! A gáz ugyanis legtöbbször átalánydíjas, így "nem kerül semmibe" - azaz a mi fogyasztásunkat mások fizetik meg"

Ja, aztán meg a szemét Gázművek meg megemeli a gáz árát mert extraprofitot akar. Hajrá, csak környezettudatosan! :)

Egyébként meg mitől ne lenne jó a szigetelőcsík? Mondjuk nyilván, ha az ablaküvegnek nagy a hőáteresztése, akkor nem old meg mindent. Ki kell cserélni az ablakokat. Egy kis lakásban 200 e körül megoldható, csak kicsit körül kell nézni. Persze falszigeteléssel együtt az igazi. Panelprogram normális esetben 300-400 e Ft/lakás, amit 5 év alatt kell törleszteni. Ez havi 6-10 e Ft törlesztés. Persze akkor van értelme, ha nem eszetlen távfűtés van, hanem mérhető fogyasztás, netán házközponti fűtés. Akkor a szigetelés után akár a panelprogram törlesztőrészletével csökkennek a kiadások, azaz tényleg "ingyen" lesz. Faszságok helyett ezt kellene inkább terjeszteni.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.10.13. 09:35:41

@Ó ez csak a Tomi: köszönöm szépen, örülök, hogy felébredtél.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.10.13. 09:40:42

@Blogerovac: nyugi, nem te vagy az egyetlen, aki nem érti az iróniát :)

Ó ez csak a Tomi 2009.10.13. 09:42:45

@Telepi János: Ha ironizálni akarsz akkor írj cigány-zsidó-mszp-zsidesz cikket és ne 2 millió panelprolival szívózz :) Köszönjük :)

eloszto · http://eloszto.hu 2009.10.13. 09:44:11

@citrix: "vályogházban,az utóbbit kifűteni horribilis összeg. "
vályogházat?? neked hazudtak, az nem vályogház volt :)

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.10.13. 09:53:41

@Ó ez csak a Tomi: azért, mert lelépett a csajod, még nem kell zsidózni. Szegény, szegény Tomika. Én viszont szemét vagyok, nem moderállak, így mindenki láthatja mennyire egyszerű lélek vagy.

Ó ez csak a Tomi 2009.10.13. 10:24:04

@Telepi János: Nah, ezt a beszólásod írd meg a szimpatikus blogodra.

"A posztírónak nem tetszett a kritika, beszólt a kommentelőnek és a veséjébe lépett"

Köcsög

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.13. 13:52:57

Egyenlőre marad az öltözködés, ha nem muszáj még ne fűtünk be, de ha ilyen marad az idő nem lehet sokáig húzni a dolgot!

Euro-Pan 2009.10.14. 08:53:43

Panel-Műanyag TŰZ

Tűz esetén a panel-hőszigetelésből és a műanyag ablakokból felszabaduló, halálosan mérgező, dioxin-tartalmú gázok perceken belül mozgás- és oltásképtelenné, majd halottá teszik a panel-lakókat, mert a tüdőn keresztül azonnal a véráramba, majd záltal az agyba, gerincvelőbe és minden létfontosságú szervbe (szívbe, vesébe, májba, stb.) azonnal eljutnak, megbénítva a Panel-Lakók ideg- és mozgás-rendszerét. S mivel a mozgásképtelenség a szívre is vonatkozik, ezért a Panel-Lakó egyszerűen meghal, mielőtt TÜZET OLTANI kezdene Ez egyébként, DIOXIN-TARTALMÚ FÜSTGÁZOK ESETÉN, SPECIÁLIS GÁZMASZK NÉLKÜL TILOS ÉS HALÁLT OKOZÓ VÁLLALKOZÁS !!!

Tamararara · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.14. 12:15:24

A fűtés nálunk minden ősszel egy komoly gond. Sajnos elég sok olyan ablakunk van, ahol a szél minden gond nélkül besuhanhat. Pénz azonban nincs a cserére. Így marad a FŰŰŰTÉS, sok fűtés és a mégtöbb fűtés, mert hasonló szeles napokon elképesztően le tud hűlni a lakás. Ha minden jól megy akkor jövő nyáron ablak csere. Már nagyon várom.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.15. 14:37:40

Sajnos már olyan hideg van, hogy mindenképp be kell üzemelni a fűtést, akármennyire is fája szíve (a pénztárcája) az embernek, és hol van még a tavasz!

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 10:29:39

Fűteni kell, és mi ezzel a probléma! Nem lehet az ember még ilyen válsághelyzetben sem olyan zsugori magával szemben, hogy inkább belefagy a házába/lakásába, csak spóroljon!

Yasashi Tanuki 2009.10.21. 08:54:24

Japánban vannak egyedi és jó megoldások a kiegészitő fűtésre. Mivel a téli átlaghőmérséklet 15 fok körül van nincsenek beépitett fűtések a lakásokban, ezért helyi megoldások dominálnak.
Egyik ilyen az asztalba épitett fűtés az un. kotatsu. Ilyenkor az asztal széléhez erősitenek egy takarót ami nem engedi elszökni a meleget. Ha nagy a hideg az asztal alá is lehet feküdni és ott aludni.

www.japanxtreme.es/wordpress/wp-content/uploads/2008/04/kotatsu2-300x225.jpg

Másik gyakori megoldás a gázzal működtetett hősugárzó. A mérete akkora mint az elektromos hősugárzóé és egy vékony rugalmas cső köti a gázhálózathoz.

www.ocarinacorp.co.jp/product/01iron/img/oc_3000.jpg

Ezen kivül van még a hősugárzó amit kreozinnal üzemeltetnek. Kreozinos palackot minden szupermarketben lehet kapni.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fd/JapaneseKeroseneBurner.jpg/497px-JapaneseKeroseneBurner.jpg

A felsoroltak közül a panelben a gázra csatlakoztatható mozgatható gázkészülékeknek lenne nagy keletje a panellakók körében.

Alízium · http://minerva-szki.hu/szakkepzesek/ujsagiro-1.php 2009.10.27. 14:13:49

@Yasashi Tanuki: Ennek az itthoni megfelelője a teeszkóban vehető elektromos óriás hajszárító, ami remek meleget csinál! :)

Reactor 2011.03.18. 15:23:20

@Telepi János: Itt miért nincs komment-leszavazás, mint a jewtube-n? A Tomikára rányomnék pár ezret.

Hogy a témánál maradjak, családi házban lakom, a szobám pont olyan szögben van (ház sarka), ahol a szelek a legkényelmesebben keresztbe fújhatnak, úgyhogy reggelre kelve kellemesen hideg az egész kóceráj. Különösen tavaly decemberben fordult elő, a mínusz 20 fok körüli átlaghőmérsékletnél, hogy a lehelletem meglátszott a szobában, a monitorra ráfagyott a pára, miközben plédbe burkolózva gépeztem. Volt 2 hősugárzónk is, egyik se működött, a harmadikat meg a kisebbik húgom használja, aki pontosan fölöttem lakik, és mint olyan, az ő szobája is elég kényelmesen lehűl reggelente. A padlófűtés nem működött, meg egyébként sem ér sokat, amikor a szoba két irányból kapja istenigazából a hideget. Mondtam anyáméknak, hogy vegyünk már egy hősugárzót, mire félóra hosszat magyarázták, hogy itt van kettő is, csak meg kéne csináltatni őket, amihez senkinek nincs kedve illetőleg szaktudása, szervizbe nem akarják elvinni egyiket sem, merthogy az milyen drága. Ez speciel igaz, amikor egy új hősugárzó 1 éves jótálással 3440 forint a hülye boltban, a javítás meg kb. a triplájába kerül. Ezenkívül Miskolc EGYETLEN normális elektromoskészülék-szervize (Farcom Bt.) évek óta bezárt, mindenféle kontárok javítgatják az elektromos készülékeket, lehetőleg úgy, hogy minél hamarabb elromoljanak, és lehessen kaszálni ugyanazért a melóért kétszer is. Ez mostmár nem probléma,vettem saját költségen egy vaci új hősugárzót a hülye boltban, ilyenkor viszont az a baj, mint a hajszárítós módszerrel: sokat fogyaszt, sok lesz a villanyszámla.

Ezen mindig jót röhögök - manapság mi NEM kerül sokba? Élelmiszert és benzint is lassan rúdaranyért lehet csak kapni, köszönjük Fityesz, az elektromosság IS drága. Nem AZ drága, hanem az IS, de ez nem fér bele a fejükbe (mindkét szülőm vaskalapos Fityeszes, szóval az én hibám marad, ha fázok, nem a Fityeszé, hogy szokás szerint megemelte az áramdíjat).

A hajszárító kis helyiség esetében működhet, nagyobb helyiség esetében viszont csődöt mond - nemcsak azért, mert kicsi a teljesítménye, hanem mert bizonyos idő után túlmelegszik, be sem hajlandó kapcsolni, ha meg erőlteted, szét is robbanhat vagy elfüstölhet, főleg a párszáz forintos made in china szarok.

Kerozinos hősugárzó jól hangzik, de igen veszélyes, főleg ha fel is rúgják, csinos kis lakástüzet okozhat. Ezenkívül kevesen tudják,de a hősugárzók is remekül túl tudnak forrósodni, főleg, ha maximum fokozaton bőgetik órákhosszat. Először csak égett szag jön belőle, aztán szikraeső és detonáció kíséretében a hősugárzó kráterré alakul. Volt erről videó is a jewtube-n.

Olajradiátor is megoldás lehet, nem fogyaszt annyit, mint a hősugárzó vagy a hajszárító (bár dupla annyiba kerül). Azzal is próbálkoztunk, édes szüleim a spórolás jegyében természetesen a legolcsóbb ipari szemetet vették meg (igen, TESZKÓ gazdaságos olajradiátor). Annak rendje s módja szerint elromlott 2 hónap után. Ezt se akarja senki megjavítani természetesen, szenzációs gyűjteményünk van a leselejtezett, használhatatlan elektromos ipari hulladékokból.

Szóval szépen becuccolt a szobámba a tél, már csak a hó hiányzott, mire anyáméknak eszükbe jutott bepöccenteni a nappali szobában álló (az ajtómtól kb. 3 méterre) fekete vaskályhát, ami anyám szerint ronda is, fölösleges is, ő egy barokk-rokokó stílusú kandallót képzelt a helyére,de mindegy, ez van,ezt kell szeretni. Ha meg kinyitom az ajtót, hogy jusson a melegéből ide is belőle, kijön a szobámból a Heavy Troopers military metal legújabb slágere, betölti az egész házat,akkor amiatt lesz hiszti.

Mégis azt mondom, az olajradiátor, és a hősugárzó a legjobb módszerek. A kiskályha csak megfelelő fautánpótlás esetén hasznos, bár a műanyagnak nagyon nagy a fűtőértéke, ha eltüzeljük, büdös lesz és mérgező is, szóval az megint nem jó.

A termódinamika második főtt étele 2021.01.29. 22:03:21

ahogy írták, ilyenkor be kell röffenteni a hősugárzót addig amíg befűti a lakást, jó eséllyel huzamosabb ideig kellemes meleget csinál...ja és bőven elég az egyes fokozat, ennél magasabbra fölösleges rakni mert csak büdösebb lesz de meleg az nem...

@Kara kán: igen tudjuk, ez javarészt a kormány hibája, kezdve azzal, hogy a fizetések továbbra is keletiek, az árak viszont nyugatiak, egy öl tűzifáért is horribilis összegeket elkérnek, aztán mikor raknád be a kályhába, akkor derül ki, hogy full vizes az egész
vagy amióta a "rizsacsökkentés" jegyében annyi levegővel ütötték fel a gázt, hogy a negyede sincs már a fűtőértéke az eredetinek, ha meg négyszer annyit fogyasztasz belőle, többet fizetsz mint annakelőtte
erre az tette fel a koronát, amikor valamelyik elmebeteg fogyatékos be akarta tiltatni a vegyes tüzelést...a dologból nem lett semmi hál'istennek, gondolom ő maga is rájött, hogyha bevezetik a dolgot, ő már nem fogja megérni a következő szülinapját
ha gyűjtött fával tüzelsz, megbasznak azzal hogy biztos loptad, ha meg szeméttel, akkor szintúgy
a helyzet megoldatlan, és amíg ekkora adag birka lakik ebben az országban hogy két zsák krumpliért önmaga rabszolgaságát is képes megszavazni, addig nem is lesz megoldva
rühes Fidesz

@citrix: mert a panellakók mái napig szociálisan és anyagilag lecsúszott alja prolik, akár tetszik neked, akár nem
a vályogház hőtartása pedig pár milliárdszor jobb a vasbeton munkaerősilókénál

@borsics_aa: probléma akkor van, ha nincs miből fűteni...vagy éppen van, csak akkor enni nem lesz mit
és ilyen emberből uszkve 5 millió van ebben az országban...

Creative Commons License
Panelblog by Lakótelepi Blog Közösség is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország License.
Based on a work at www.panel.blog.hu.

süti beállítások módosítása