Névtábla:

"Őrjítő ez a lakótelep, ahol lakom veled." /Bizottság: Már megint ez a depresszió/ - egy blog, amelyben panellakók, csótányok és más házi kedvencek, lakások, radiátorok és fúrógépek a főszereplők.
panelblog@gmail.com

Légpuska helyett: galambriasztás sok pénzért

Szerencsére egy paraszt sem talált még fejbe csapágygolyóval, miközben galambokat csúzlizott, de szerintem a kipöckölt cigicsikk után ez sincs már messze. Megelőzendő a bajt, megpróbálok egy kicsit segíteni, annál is inkább, hogy a múltkori poszthoz érkezett kommentek között volt egy idevágó kérdés:

 

 

Help plíz..
Kezdő panelos vagyok, lehet hogy volt is már ez a téma, de mit lehet tenni a galambokkal? Mindig bejönnek az erkélyre, ha nem vagyok a lakásban két nap alatt fészket raknak, közben összeszarnak mindent.
Hogy lehet őket elűzni végleg?

 

Válasz is jött:

 

virágok, ládában, rengeteg! Köztük a szúnyogirtó becenevű, nem tom mi a rendes neve. (...) Nekem nem segített a mérgezett mag, de még a csúzli sem, pedig egy párat leszedtem az utóbbival.

 

A csúzli ugyebár nem pálya. A virággal viszont törődni kell, azt meg a Kenneth felhasználónevű érdeklődővel folytatott levelezésből tudom, hogy neki pont erre nincs ideje.

 

2007 nyarán vettem ezt a lakást, de nem vagyok mindig ott, csak hetente pár napot, így a galamboknak mindig van 2-3 olyan napjuk amikor zavartalanul bejöhetnek az erkélyre mert nincs a lakásban sem mozgás ami esetleg zavarhatná őket, bár szerintem szarnának ők arra is.

 

Általában csak ketten vannak, vagy csak az egyik van éppen ott. Szerencsére csapatostul nem jönnek. Mostanáig olyan 5-6 alkalommal volt, hogy gallyakból, kábelkötözőből meg egyebekből fészket is raktak, ezeket mindig összeszedem és kidobom a szemétbe. Kb 2-3 alkalommal tojást is raktak a fészekbe, egy alkalommal olyan 2 hétig távol voltam akkor ki is kelt egy fióka. A tojásokat és a fiókát is kidobtam. Ezen kívül tevékenységük a nemi életre és a szarásra korlátozódik.
 
Undorító állatok, saját maguk alá is odapiszkítanak.
 
Én olyan megoldásokban gondolkodom, mint az ultrahangos madárriasztó, de nem tudom az mennyire hatékony (mármint az olcsóbb típusok lehet már 5-10.000-ért is kapni). A százezres árú berendezések lehet, hogy hatékonyak de annyit nem áldoznék rá. Vannak olyanok amik sas meg öjv hangot adnak, azokban sem nagyon bízom. Lehetne még tüskéket tenni az erkély párkányra, de minek, mikor úgyis berepül fölötte.
 
Amiben még gondolkodom, hogy egy szúnyogháló jellegű valamit kifeszíteni csak ritkább szövésűt mondjuk 50x50 mm rácsosztással.

 

Nos: vigyázni kell galambokkal, mert nemcsak arról van szó, hogy savasat szarnak, ami szétmarja a bádogot, a toll, fészek és döglött madár eltömíti az esővízlefolyó csatornákat, vagy például betegségeket terjesztenek - például az influenzát. Az állatvédelmi törvény alapján még bíróság elé is kerülhet, aki túl brutálisan próbál meg fellépni ellenük (például kidobja azt az aranyos, tátott csőrű fiókát, vagy maggal mérgezi őket). Nem beszélve a radikális állatvédők ökleiről.

 

Viszont a galambriasztásra egész iparág szakosodott. Kedvencem ez:

 


Az a neve, hogy "Terror Eyes". Tulajdonképpen egy lufiról van szó, amin van két holografikus szem. A szerkezet a madárban azt az érzetet kelti, hogy figyelik, ezért menekülni kezd. A lufi átmérője 60 centiméter, tehát az erkélyen csak kicsit takarja el a napot.  Az ára igen érdekesen alakul: ugyanezt a cuccot meg lehet venni 51.667,- Ft + 20% ÁFA áron, de például nettó 26.400 forintért is. A különbség okát ne kérdezzétek,
a cégek biztos meg tudják magyarázni.

Hasonló megoldás a műsas. Ez magyar találmány, a neten a "legolcsóbb madárriasztó" keresőkifejezéssel találtam rá. Ez egy kifeszített drótkötélre a súlypontjánál felfüggesztett, madár alakú műanyagdarab, a szárnyfesztávolsága úgy egy méter, tehát nagyobb, mint a lufi.

 

Viszont hasonló elven működik, a madarak megijedek tőle, mert mozog. Az ára kiszállítással, áfával, mindennel együtt 15.000 forint. Beszéltem telefonon a feltaláló- forgalmazóval, Návai Zoltánnal aki azt mondta, hogy lehet otthon is próbálkozni hasonló madárriasztó készítésével, de olyat kell csinálni, ami ellenálló az esővel szemben, de megfelelően könnyű is, hogy például szélcsendes időben, enyhe fuvallatra is mozogni kezdjen. Szóval ő inkább a sajátját ajánlja, természetesen.

 

Alig négyezerért találtam még madárriasztó zselét is. Ezeket arra a területre kell kenni, ahonnan távol akarjuk tartani a madarakat, mert állítólag nem bírják a szagát. Egy kanadai oldalon írták róla azt, hogy az ember orra nem érzi büdösnek. A magyar forgalmazó szerint "akár egy évig is" távol tartja a madarakat.

 

A Kenneth által megjelölt árban nem találtam ultrahangos készülékeket, inkább csak 40-60 ezer forint között. Návai Zoltán "madárriasztás-szakértő" szerint elképzelhető, hogy öt-tízezerért is lehet kapni ilyen szerkezeteket, ezek lehetnek akár jók is. Szerinte az a lényeg, hogy állítani lehessen a kibocsátott ultrahang frekvenciáját, mert elképzelhető, hogy a kütyü macska-összezavarásra lett kitalálva, így az hatástalan a galambokkal szemben.

 

Röviden ennyi. Akik még érdekeltek a témában, írjanak a panelblog@gmail.com-ra, linkeket ott küldök, ha kell.

 

És könyörgöm: ne csúzlizzatok össze-vissza!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panel.blog.hu/api/trackback/id/tr461106068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jacques Ucca (törölt) 2009.05.06. 14:17:04

Simán lehet kapni mindenféle osztású dróthálót az OBI-ban, egy méter magas, szerintem az erre (is) pont jó

Almaspite 2009.05.06. 14:27:19

Én csúzli helyett légpisztollyal próbálkoztam, mégpedig ezzel a madárgyilkos lőszerrel:

www.pyramydair.com/images/Skenco_177_GoldenRod_245.jpg

De ez se rossz:

wb8.itrademarket.com/pdimage/01/1008401_red1.jpg

Jim 2009.05.06. 14:37:25

Én csúzliztam:) De a történeti hűség (és a tisztára mosás:) kedvéért azért megérdemeltem volna azt, hogy leírod, milyen baráti módon űztem el az ocsmadékokat:))

Jim 2009.05.06. 14:39:16

asszem visszamegyek az első osztályba, és megtanulok olvasni szépen, és pontosan. Bocsánat:)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.05.06. 14:46:59

A tüskés megoldás sz.rt sem ér. Több mint háromszázezerért szereltettünk fel ilyen tüskés vackot, és csak egy probléma van vele: a madarak le se szarják, ezzel vakartatják a hasukat; szerintem még élvezik is. Pénzkidobás, senki ne költsön ilyesmire.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.06. 14:50:29

Nah valami baj van a Matrix galamb programjával...

Nincs 2 hete, hogy ilyen témában kutatgattam, majd kikötöttem a legegyszerűbb és legdiszkrétebb megoldásnál.
Alaphelyzet ugye adott.
A suhogó és villanó dolgokat a madarak a leírások alapján nem szeretik, tehát fényes szalagok, damilra lógatott cd-k jó eséllyel indulnak galambriasztás kategóriában.

Mivel nem akartam az erkélyből ragacsos, tüskés-drótos börtönt csinálni, valamint lemezekkel és szalagokkal teleaggatni agyalni kezdtem alkalmas eszközök után, melyek otthon is megtalálhatók, és alkalmasak villantási feladatra.

Ekkor jutott eszembe a karácsonykor vásárolt 5cm átmérújű mini discogömb, melyből 2db-ot felakasztottam az erkélyen lógó ruhaszárítóra. Azóta nem találkoztam galambbal, vagy galambpiszokkal, ellenben a délutáni napsütéskor szaladgáló fénypettyek lepik el az erkélyt és a szobát, ami még tetszik is! (szörnyen giccses :D)

Ha újra feltűnnek a dögök, akkor új módszert próbálok ki. Szerintem erre nincs bombabiztos megoldás, Ferihegyen is igazi sólyom van szolgálatban madarak ellen.

csóróbringás 2009.05.06. 14:55:55

nálunk is pár éve midig bepróbálkoznak a galambok. fecskék vannak már tizensok éve, azokkal nincs is igazán bajunk, leszámítva az ürüléket, de egy deszkával, amit a fészek alá szereltünk, ez megoldódott annyira, hogy kb évente 1x le kell róla söpörni a szarkupacot.
a galambokat viszont már ki nem állhatom. a búgásuk is zavar, amikor én még aludnék, nameg tényleg összevissza szarnak mindent.
idén azzal sikerült elvenni a kedvüket a fészekrakástól, hogy az erkélyen tárolt vackok közötti helyet eltorlaszoltuk karácsonyfatalppal, meg mindenféle kényelmetlen tárgyal, ami akadt. de előtte már 2-3 újjáépített fészket, meg egy adag tojást el kellett tüntetni.

olyan megoldás kéne, ami a fecskéket nem űzi el, de a galambokat igen. gondoltam már rácsos hálóra, de az finoman szólva is rondán néz ki az erkélyen... (viszont ha befuttatnánk virággal, az mókás lenne :D)

j311 2009.05.06. 15:01:09

Az állatkínzás meg irtás részhez annyit, hogy a mezőgazdaságban, vadászatban elfogadott eszközökkel, módszerekkel irthatók a galambok. Ha ilyen módszerekkel irtja az ember, akkor nem marasztalhatják el állatkínzásért.

Tehát pl macskát ugyanolyan módszerekkel lehet ölni mint nyulat: sörétes puskával. Az ilyen méretű állatoknál teljesen elfogadott a sörétes vadászat. Más kérdés, hogy szabad-e sörétest használni egy panel erkélyén. :D

sea monkey 2009.05.06. 15:05:09

Én is utálom a galambokat, tavaly már a fővárosnak is irogattam leveleket emiatt, és szerencsére sokan csatlakoztak hozzám, így már legalább napirendre vették a kérdést, persze ki tudja mi lesz belőle.
Mindenesetre riasztót pl innen tudtok venni:
www.conrad.hu
Nekem bevállt, bár nem olcsó, 19ezer ft volt.

kicsitomi 2009.05.06. 15:05:17

Slavia 631-es. Az erkélyajtóból simán kinyuvasztja. Mondjuk én a negyediken laktam, alattam-előttem nem volt semmi veszélyeztethető a tűzvonalban. Bár az is igaz, h kb 2 méterről nehéz elhibázni egy ilyen dögöt. Évente 8-10 darab esett áldozatul, főleg tavasszal kellett sűrűn irtani őket. Aztán egy idő után leszoktak rólunk, szerencsére. Szomszéd dróthurok+gumikalapács verziója sem volt rossz, mondjuk ő kicsit idegesebb volt, fél év távollét után a szó szoros értelmében bokáig állt a galambszar az erkélyén.
Más: szarka ellen van tipp? Az új kéróban kertünk is van, simán irtja az énekesmadarakat, pontosabban a fészket-tojást-fiókát. Egy párat már azokból is leszedtem, de óvatosabbak, masszívabbak, és csak nagyon tiszta célra merek lőni, mégiscsak kertvárosi terület.

Kenneth 2009.05.06. 15:06:20

Nos, itt lehet pl 7000-ért venni olyan ultrahangos riasztót amit írtam, csak épp nem tudom mennyire hatásos:

www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZVVkZKT1pXMTBOUT09&pid=Vkd0U2NtVlZNVFpSV0d4UFpXdEZPUT09

Kenneth 2009.05.06. 15:08:24

@sea monkey:
úgy tűnik a conrad népeszerű:)

Kenneth 2009.05.06. 15:10:40

@kicsitomi:
Ha galambot is írt a szarka megveszem:)

Jacques Ucca (törölt) 2009.05.06. 15:16:46

@sea monkey: Nekem nyestrisztóm van tőlük a kocsiba.. Semmi hatással nincs a kutyákra/macskákra, a piezo-hangszóró néha nyüszög valamit és a LED néha felvillan, de hogy müködik-e vagy sem VALÓJÁBAN arról fogalmam sincs.. Persze még mindig jobb annál a megoldásnál amit ajánlottak, nevezetesen hogy a nyest fél a kutyától ezért kenjem be kutyaszarral a motorteret :-)

Kenneth 2009.05.06. 15:19:27

@Enrico Palazzo:
Melyik készüléked van?
A kicsi fekete dobozka vagy a nagyobb zöld ami mozgásérzékelős?

Jacques Ucca (törölt) 2009.05.06. 15:21:41

@Kenneth: Az a kicsi fekete.. De nem lehet még belenézni mert be van olvasztva műanyagba az elektronika..
Van vele tapasztalatod esetleg.?.?

Otm Shank 2009.05.06. 15:37:12

Én két dolgot vettem galambok ellen. Az egyik egy air-soft pisztoly, ami nem öli meg őket, de pár méterről elég fájdalmas ahhoz, hogy ha eltalálom a rohadékot, akkor elrepüljön. A másik, ami igazán hatékony, az a háló. Gazdaboltban vettem a kiskörúton (!) és teljesen jó. Felkötöttem az erkélyre és azóta nem tudnak odajönni. Amúgy meg annyira szemtelenek, hogy egyszer egy már be is szart a szobába, mert berepült a nyitott ablakon.
Arra gondoltam még, hogy sólymászt kéne hívni, hogy kicsit megritkítsa az állományt a telepen. Erre vajon van lehetőség?

DArchAngel 2009.05.06. 15:42:52

Az a lufi nem nagy durranás, Szentesen egy ház teteje fölé van egy pár kifüggesztve, de mindig van négy-öt-tíz kamikáze típusú galamb, ami leszarja a figyelő szemeket, illetve alatta a tetőt, erkélyt.
Nálam a gerlék járnak be az erkélyre, haver szerint ilyen csillogó szalagokat kellene a ruhaszárító kötélre aggatni, de nem akarom, hogy úgy nézzen ki az erkélyem, mint a csabacsűdi bazári vurstli, inkább megvárom, míg megnőnek a virágok. Akkor lehet, hogy meg is írom az eredményt. Aztán - ha nincs más - mehet a vurstli :(

Dr. jegeket_bérleteket 2009.05.06. 16:18:30

@Kenneth: Tartok tőle, hogy a szarka nem elég hatékony a galambok ellen. Addig rendben van, hogy fészekrabló, tehát ha éppen nem látja senki se, akkor elviszi a tojást éppúgy, mint a fiókát, de ha lebukás forog fenn, akkor elég egyformák az erőviszonyok. Éppen tegnapelőtt láttam, amint egy feldühödött balkáni gerle (ami kisebb, mint a galamb!) perceken keresztül hajszolt és a tőle telhető módon csépelt egy buzgón menekülő szarkát, minden bizonnyal egy gerlefészeknél történő tettenérést követően.

Dr. jegeket_bérleteket 2009.05.06. 16:25:12

@jegeket_bérleteket: Egyébként városban a galambpopuláció legfőbb természetes ritkítója a csóka. Ő is nagyjából akkorka testű, mint a galambok meg a szarkák, de talán épp az a helyzeti előnye a szarkával szemben, hogy sokkal kevésbé feltűnő jelenség, színre és alkatra sem áll távol a galambtól, tehát el tud vegyülni köztük, illetve netaláni lebukás esetén könnyebben pofára tudja ejteni az esetleges üldözőjét.

Kenneth 2009.05.06. 16:26:19

@Enrico Palazzo:
Nem,nincs még tapasztalatom, épp gondolkodom valamely típus beszerzésén, meg majd próbálkozok virágokkal is.

Kenneth 2009.05.06. 16:29:03

@jegeket_bérleteket:
látom te értesz a madarakhoz:)
lehet, hogy egy réti sast kéne kitennem az erkélyre ketrecben:)

makikakis 2009.05.06. 21:05:19

Galambok ellen: patkányfogóba csalifalat, és kirakni az erkélyre...

www.foldesizar.hu/patkany_eger.html

hatja 2009.05.06. 23:39:30

nálunk is eteti valami barom őket, reggelente mindig kint van kb fél kiló kenyérmorzsa a ház elötti füves részen.

mi úgy szabadultunk meg tőlük, hogy megszüntettük a lomgyűjtést az erkélyen :) a romos szekrények, zugok vonzották őket. lefészkelni egyszer tudtak, egy 5 literes üres cserépben. felöntöttem vízzel és kész.

hihetetlenül haszontalan állatok, de mindig van egy flúgos öreg aki eteti őket...

PTerr 2009.05.06. 23:57:50

Egy végtelenül ronda, de működő megoldás: üres flakonok a virágtartóba; igazi "káeurópai" hangulatot ad kívülről a háznak...
E mellett ex-albérlőtársam egy- és kétforintosokkal dobálta az erkélyen burukkoló dögöket... pár száz év múlva biztos jó terep lesz néhány amatőr régésznek (a hatékonysága ugyanakkor erőteljesen kérdéses volt).

Ottal Bendecsek 2009.05.07. 01:40:05

Hosszú csíkokra vágsz két szar pólót. Rákötöd egy seprűnyél végére, kiakasztod az erkélyre. Fújja a szél, lebeg, beszarnak tőle. Nekem bejött. A kitartóbbakat egy nyest intézte el, akinek nyitva hagytam a padlásfeljárót.

sec11 2009.05.19. 14:46:32

Nálam a galamb problémát megoldotta a New Yorkban látott műanyag bagoly kihelyezése. A Central Park közeli erkélyeken láttam rengeteget, azt hittem bolondok, hogy ezzel díszitik az erkélyeket, aztán rájöttem, hogy nem is olyan hülyeség.
Én a német Amazonról rendeltem baglyot, szállítással volt 30 euro, de már két hónapja nincs galamb problémám. Az erkélyemet elkerülik, mígy a környékbeli erkélyeken néha tobzódnak. Ezt vettem: http://www.amazon.de/Star-140515-Waldohreule-aus-Kunststoff/dp/B0001EQJ96/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=garden&qid=1242736699&sr=8-1


sec11

pitaa 2009.06.15. 18:16:06

nagyon jó a blog meg a témák, csak így tovább! :)

Hőmérő 2009.06.20. 14:37:45

A galambriasztó tüskék nagyon hatásosak párkányokon.
Van aki pénzvisszafizetést is vállalt hatástalansága esetén.

Lopa 2010.05.15. 15:22:20

Sziasztok,

Nálunk lakásfelújítás alatt kint volt a háló, de mióta beköltöztünk (másfél éve), leszedtük, mert csúnya. (amúgy meg lehetne szokni, elég vékony, halványzöld, és drága sem volt, de nemtudom már hol vettük)

Aztán egy évig kb nem volt galamb, majd mostanában kezdtek odaszokni, gondolom valahonnan el lettek tessékelve, és új szállást keresnek. Egy pár jár ide, párszor dobtam már ki fészket, tojást.

Gugliztam mozgásérzékelő galambriasztót. ( fk-farm.e-aruhaz.com/productlist/cpath/11675_11682 ) A boltban nem tudtunk kipróbálni, mert nem volt elem, de állítólag emberi fül nem hallja, megvettem, akkor épp 13ezer volt, hát hallja. Kikúrt idegesítő magas hangon sípol, másrészt minden fuvallatra bekapcsol, éjjel nappal. A lakótelepi lincselést megelőzendő, nem használjuk.

Aztán valaki ajánlott műanyag varjat, 3800, ( www.szalljelgalamb.hu ) megvettem, 3 napja debütált, ezt ma fotóztam: www.lopata.hu/stuff/galamb_vs_varju.jpg Az eladó néni szerint kell pár nap mire eltűnnek a galambok, kétségeim vannak, bár nincs madár logikám, de ha valami megijeszt, az elsőre fog megijeszteni, nem amikor már megszoktam hogy ottvan...

ötleteket várok :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.05.17. 20:01:36

Egyszer volt az index-en egy cikk a galambokról. Ott kipróbáltak vagy tíz halálbiztos módszert és egyik sem vált be. Azt írták, az a baj, hogy ezek a repülő patkányok egy idő után mindent megszoknak.

Én már nagyjából beletörődtem a sorsomba. Szerencsére olyan sok nem jön, de nem tudok velük mit kezdeni...8-(

Reactor 2011.01.08. 15:49:09

Nem kell bedőlni a zsindexen írt baromságoknak. Van egy egész adekvát tűzerejű Baikal típusú orosz légpuskám, elég hatékony tűzereje van, különösen ha a fejét találod el..."heccsát"

adler1 2014.04.23. 10:56:08

off
Helo!
Ha valakit érdekel nekem van egy ilyen terror eyes madár riasztó léggömb eladó,teljesen új.
adler741@freemail.hu
on

A termódinamika második főtt étele 2021.01.29. 21:43:05

le kell mérgezni őket a francba, az állatvédők se fognak minden egyes galambtetem után kaszát egyenesíteni...
ennyi erővel akkor az országúton elcsapott sünökkel is kezdhetnék, ugyanis az védett állat, a galamb meg nem
felfújható lufi sok-sok ezerért...jesszus...egy adag méreg feleennyi sincs, és garantáltan elintézi az összeset!

Creative Commons License
Panelblog by Lakótelepi Blog Közösség is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország License.
Based on a work at www.panel.blog.hu.

süti beállítások módosítása